afscheid van de roestkat

Discussie in 'De Knuffelmuur' gestart door .....en puppies?!, 12 dec 2011.

1. .....en puppies?!

.....en puppies?! Dierenfanaat

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu het Aziëhuis in Diergaarde Blijdorp wordt verbouwd, heeft iemand in de "top" besloten de Srilankaanse roestkat, het op één na kleinste poesje dat in het wild existeert, in de ban te doen. Eeuwig zonde.
    Roestkatten zijn moeilijk te fotograferen daar zij zich vrijwel uitsluitend in het donker vertonen maar het is mij met een extreem korte sluitertijd en een isowaarde van 3200 toch nog gelukt om één van de twee exemplaren te vereeuwigen, daardoor ziet ze echter ietwat groentjes.

2. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Van de leiding kan ik het ergens wel begrijpen: bezoekers komen om makkelijk iets te zien, niet om te turen en te turen tot je een beetje kan uitvogelen hoe het dier zit. Maar zelf... ik hou juist van de hokken waar je pas na lang zoeken je 'prijs' herkent!

Ik hoop dat ze voor deze schoonheid een mooi ander verblijf vinden waar hij meer op zijn plek is.

3. Marlon

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een prachtig dier is dat!

4. .....en puppies?!

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Plumeau:

Inderdaad moet je er iets voor doen; roestkatten zijn typische nachtdieren, vandaar ook hun mooie grote ogen; de meeste mensen nemen niet de moeite om even achter het raampje te kijken of ze in één van hun twee manden liggen of op een tak liggen te slapen.

Het jammere is echter dat Blijdorp de enige dierentuin in Nederland was die deze katjes in zijn bezit had en uitgerekend deze zeldzame dieren naar elders verhuisd heeft;

ik hoop maar dat zij nu niet slechter af zijn dan zij in Blijdorp waren; ze hadden het er goed naar hun zin, getuige het feit dat zij zich niet stereotyp gedroegen, hetgeen bij katachtigen dikwijls voorkomt.

5. .....en puppies?!

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    @ waailappe92:

Nou en of dit mooie poesjes zijn; zij vertonen in tegenstelling tot de luipaard, die geen gezichtsuitdrukkingen vertoont, tamelijk veel gelaatstrekken en doen in dat opzicht soms zelfs aan een miniatuurversie van de Britse Korthaar denken.

Ik heb een abonnement op Blijdorp en altijd als ik even ging kijken, toog ik als eerste richting het Aziëhuis alwaar de roestkatjes waren gehuisvest; er waren er twee, een mannetje en een vrouwtje.

Dit Aziëhuis, dat sterk aan een graftempel doet denken (maar dan gezellig :-) wordt nu verbouwd en er komen over enkele maanden reptielen voor de katjes in de plaats.

Voor mij voelt het aan als afkicken :pensive:

6. Cilia

Lid geworden:
    26 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat leuk dat je het diertje op foto heb kunnen zetten! Nog goed gelukt ook :wink:

7. maris_1988

Lid geworden:
    18 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch erg mooie foto's geworden ja!

8. isabellebelbel

Lid geworden:
    14 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw mooie foto's!