Aanschaf konijntjes

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door ValyrianSteel, 26 sep 2018.

1. ValyrianSteel

ValyrianSteel Nieuw Lid

Lid geworden:
    26 sep 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!

Mijn vriend en ik denken over het aanschaffen van twee konijntjes. Deze konijntjes zullen binnen alle plek van de wereld hebben om vrolijk rond te hupsen en te spelen. Als het weer geschikt is mogen ze ook naar buiten in een ruime ren. We hebben ons goed ingelezen over de verzorging en kosten van konijntjes en dit is geen enkel probleem. We hebben echter nog een paar vraagjes.

1. Ten eerste willen we graag weten welk ras voor ons geschikt is. We willen het liefst konijntjes die klein tot gemiddeld zijn, voor twee grote konijnen is het iets te krap bij ons. Ook willen we het liefst een ras dat een aantal uurtjes per dag alleen zou kunnen zijn.

2. Het tweede wat we graag willen weten is of konijnen écht goed zindelijk te krijgen zijn en wat dan uit jullie ervaring de beste methode is om een konijn zindelijk te krijgen.

3. Ook willen we graag weten wat jullie ervaringen zijn als het gaat om het slopen van meubels en bezittingen. Uiteraard wordt ons huis bunnyproof gemaakt (bijvoorbeeld geen losse kabels of giftige planten) maar natuurlijk kunnen we niet alle meubels inpakken. Hoe is dat bij jullie konijnen gegaan?

4. Ik wil geen konijnen van de dierenwinkel omdat ik van mening ben dat deze niet op een gezonde manier gefokt worden. Ik zou het liefst konijnen van een opvang of een hobbyfokker willen. Weten jullie GOEDE fokkers of opvangen in Limburg of Brabant?

Hebben jullie verder nog tips? Deze zijn uiteraard altijd welkom!
    Alvast heel erg bedankt!

Laden...

Deel Deze Pagina