aanhankelijk maken

Discussie in 'Katten' gestart door shakira, 9 sep 2003.

1. shakira

Lid geworden:
    16 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi misschien een stomme vraag maar hoe kan ik mijn poes aanhankelijker maeken Shakira is niet zon knuffel poes.
    ze komt wel bij je maar niet van harte en als je haar op pakt wil ze gelijk weer weg.
    als je weg bent geweest dan zet ik haar op de krab paal en dan geeft ze toch likjes in je gezicht. en ook op je handen en ze sabbelt dan ook een beetje op je vinger met een zacht bijtje.

wie heeft er tips

2. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat je dat kan aanleren. Het ligt per kat aan de aard van het beestje. Als het niet in zijn of haar aard ligt, kun je het wel shaken.

3. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    ik ben het met laura eens,dat is gewoon het aard van het beesie,onze linka wil absoluut niet opgepakt worden,terwijl lana het juist leuk vindt.
    je moet de kat ook niet dwingen om te knuffelen want dat werkt alleen maar averechts,je kan proberen met snoepjes haar op schoot te lokken en zo elke dag eventjes,maar nooit niet dwingen.
    bij het oppakken moet je haar ook goed ondersteunen,de meeste kagten vinden het prettig om als een baby die een boertje moet laten vastgehouden te worden,en dan goed het kontje ondersteunen.

verders gewoon afwachten en ze zelf naar jou toe laten komen.

4. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    precies, met dwingen kom je nergens.

5. shakira

Lid geworden:
    16 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ik dwing haar dan ook niet maar wel zo veel mogelijk pakken om te knuffelen en haar aan hankelijker te maken.
    als ze niet wil gaat ze wweg uit haar eigen en dan laat ik haar ook gaan ik hou haar niet vast tegen haar wil

6. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dibbes en Nila hebben dat ook. Je mag ze pakken en knuffelen maar ze willen het liever niet. Dibbes gaat gewoon spinnen, maar ondertussen wilt hij graag weg. Ik laat ze dan meestal ook gewoon gaan net zoals jij doet. Soms komen ze uit zichzelf bij me zitten, maar dat is zelden en meestal als ik er geen zin in heb :laughing: Vooral als ik achter de computer zit :wink: Dibbes blijft wel altijd bij me in de buurt. Nila wat minder. Nila is meer een katje dat op zichzelf is. Maar het zijn 2 grote schatten :wink:

7. Poeker

Lid geworden:
    7 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Als een kat je op je gezicht likt, dan houden ze echt heel veel van je

8. Foetsie

Foetsie Dierenfanaat

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0