60 liter aquarium

Discussie in 'Vissen' gestart door SuuS!, 22 jan 2011.

1. SuuS!

Lid geworden:
    3 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal!
    ik wil graag een 60 liter aquarium gaan kopen, maar ik weet niet zo goed hoeveel vissen er dan in kunnen. Welke vissen kunnen goed bij elkaar in een 60 liter aquarium? of weet iemand een goede site?
    ik wil er het liefts veel verschillende soorten in!
    alvast bedankt!
    groetjes suus

2. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    In 60 liters kun je max. 60 cm volwassen vis kwijt. Maar is't een koud of warm aquarium?

3. SuuS!

Lid geworden:
    3 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    nou dat weet ik nog niet ik heb hem nog niet, maar wil heel graag en zit nu te kijken welke vissen maar het word denk warm.
    maar ik hoef ook geen grote ik vind juist kleine scholen leuk, kan dat?
    en waar kan je tropische vissen of andere bijzondere vissen het beste kopen?

4. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    In een dierenspeciaalzaak.
    Ik raad je aan, voor je er gaat kopen exact te weten welke je wilt, hebben ze die soort niet, bestel ze dan.
    In de winkel gaan ze je altijd allerlei vissen aansmeren die te groot worden, of ze gaan je er teveel laten kopen dan goed is.

Noem eens enkele vissen die je mooi vind, en wij kunnen je zeggen of dit kan gaan of niet, en hoeveel :smile:

5. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Koop ze best bij een viswinkel
    En duidt de vissen aan die jij wilt, want anders halen ze er de lelijksten en kleinsten uit

6. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Uh :confused: ... een GOEDE aquariumwinkel heeft geen lelijke of slechte viskes. :wink:

Maar Kenz heeft wèl gelijk, recht van de kweker ben je 99 op 100 beter uit dan bij de winkel daar dat meestal gewoon opkopers zijn die enkel en alleen zoveel mogelijk willen verkopen. :wink:

7. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Er zitten altijd wel een paar mislukte viskes tussen

8. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ok knul, als gij het zegt...

9. SuuS!

Lid geworden:
    3 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

bedankt voor de reacties! :ok:
    ik ben al veel rond aan het kijken op http://aquavisie.retry.org/Database/database.html daar staan veel soorten op, ik ben er nog niet helemaal uit, want wil michien ook toch maar 80 liter of 120. Het hangt welke ruimte ik hem ga zetten. Als ik wat in me hoofd heb, zal ik vragen of het kan en of er nog dingen zijn waar ik op moet letten!
    maar weet iemand een som hoe je kan uitrekkenen hoeveel vissen er in een bak kunnen?
    groetjes suus!

10. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, in mijn eerste post hier in je topic heb ik uitgelegd hoe je dat kunt berekenen.

11. nielo

nielo Dierenliefhebber

Lid geworden:
    12 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe vissen kan je het beste even quarantaine houden voordat je ze bij de huidige bak in doet i.v.m mogelijke ziekte.
    Idd, vaak zijn de vissen beter bij een kweker dan die van een winkel :violin:

12. SuuS!

Lid geworden:
    3 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

ohh,, sorry wist ik niet meer, maar iemand zij ook dat er een aantal procent ofzo af moest van de steentjes en de ruitmte bovenin. Kan dat?

13. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    De regel zoveel liter, zoveel cm vis, gaat niet altijd op.. Als je een grote vis hebt kan die natuurlijk niet in een kleiner aquarium... als je bijv een vis van 60 cm hebt, kan dat natuurlijk niet in een bak van 60 liter..

http://www.aquaclopedie.nl/informatie/H ... issen.html

Je moet gewoon even kijken, welke vissen je mooi vindt en hoeveel ruimte deze nodig hebben.. Je kan beter een onderbevolkt aqua hebben, dan een overbevolkt..

14. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Jah :eyes: ik neem dus wel aan dat als visje zo goed als NIET in de tank past je dan zelf wel slim genoeg bent om te weten dat dat dus niet kan...

15. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re:

Een tank wordt gevult tot de sierrand, of tot waar er een markering zit met 'max. Waterlevel'. Dat is je totale capaciteit van water. De steentjes trek ik er zelf af door de lieters te schatten die ik aan steentjes erin kap.

16. PolforFish

Lid geworden:
    26 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    neonekes ,platy's,guppy's en roodkopzalmen gaan zeeeer goed samen :smiley: ik heb de vier soorten met nog 2 maanvissen en een zoenvis in een 120 l bak zitten maar let wel op vraag er altijd naar bij de visspeciaalzaak
    zelf raad ik je Aqua-Hobby in heist op den berg aaan :ok:

17. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Neons zijn wel heel erg gevoelig, je hebt dezelfde maar dan sycliden, en ze zijn veelste sterker... Bolly's zijn leuk

18. Cat

Cat

Lid geworden:
    27 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Guppen zijn ook heel leuk :bouquet:
    maar ze krijgen wel snel jongen XD :smiley:
    je kan het best 1 mannetje en 3 vrouwtjes houden het worden er vanzelf heel veel :innocent:
    Planty's zijn ook heel leuk die moet je wel in scholen houden ook Paracheirodon innesi - Neontetra die moet je minimaal met z'n 5en houden ze kunnen wel 10 jaar worden!!!!

19. SuuS!

Lid geworden:
    3 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Super leuke ideeën allemaal!! Dankjulliewel!!
    Ik zal veel gaan opzoeken en snel beslissen! Ik heb nog 3 weken voor ze erin kunne dus dat gaat wel lukken! Super bedankt

Laden...

Deel Deze Pagina