20 liter bak te klein?

Discussie in 'Vissen' gestart door manonn91, 10 aug 2011.

1. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja wat denk je, dat er bij mij geen planten in staan. Ik heb meestal heel veel planten. (ligt aan t type vissen en biotoop wat ik heb) T is onzin om te zeggen dat omdat bij jou een keer een oude bak kapot is gegaan, omdat je er zand in had. Dat dat bij elk aqua zou gebeuren. Gewoon onzin. T is gewoon, omdat je bak oud en blijkbaar niet meer stevig was. Als je er een rotspartij in had gedaan was hij waarschijnlijk ook kapot gegaan.

2. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zeg niet dat er bij jou geen planten instaan, maar bij de meeste mensen ligt er gewoon een dun laagje grind met plastic planten. Maar ik denk dat doordat de bak al zo oud was minder stevig is, en door de grote hoeveel zand is er denk ik teveel druk uitgeoefend op het glas en ik denk dat het door de combinatie van die 2 een gaatje is gekomen in silicoon van de bak

3. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar dan moet je niet als advies geven, geen zand gebruiken want daar gaat je aqua kapot van. Dat is onzin. En weet nog heel goed, dat toen je hier een tijdje terug kwam, als advies gaf, dat plantjes en bodemmateriaal nergens voor nodig was.

4. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Daarmee bedoelde ik wel plastic planten

5. manonn91

manonn91 Dierenliefhebber

Lid geworden:
    10 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi allemaal,

Ik zit er inderdaad overna te denken om donker grind te nemen, maar vroeg me af hoe ik kan zien dat ook dat grind niet donker gekleurd is? En hoe ik dat nu ga vervangen. Mijn bak staat nu namelijk net 2 weken! En ik las ergens dat er ook bacterien in de bodem zitten?! De meningen zijn hier wel over verdeeld, de een zegt alles in een keer eruit en dan nieuw erin, maar de ander zegt dat je het in delen moet doen. en hoe zit dat dan met de planten? Gewoon overzetten?

Nog een vraagje, er zit een soort wit slijm in de bak, rondom de zuignappen van mijn warmte filter......??? Lijkt niet op schimmel, meer op doorzichtige algen, bestaat zo iets?

Pff ik stel wel heel veel vragen, maarja. Bedankt voor de reacties elke keer! Wil het toch goed voor elkaar hebben voor dat de vissen er straks in komen! ondanks de kleine bak...

gr

6. Bassetje

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

als ik in uw plaats was zou ik de voorbije 2 weken vergeten. Ik zou uw aquarium leeg maken, alles goed spoelen en gewoon van 0 beginnen.

Het donker grind is eigenlijk zelden gekleurd, maar als je aquariumgrind neemt ben je bijna zeker dat het natuurgrind is. Vergeet echter niet dat je dit zeer goed moet wassen met lauw stromend water.

Dat slijm is niets ernstig maar het trekt op niet, goed spoelen met warm water en het is weg, vergeet uw filter niet grondig te spoelen!

Er is één gouden regel in het aquariumhouden. HEB GEDULD!! Als je uw aquarium de tijd geeft om op te starten,heb je zelden problemen en heb je ook weinig kans op problemen. Problemen zijn echter nooit uit te sluiten.

Sorry voor dit slechte nieuws,maar ik zou uw bodem niet verwisselen terwijl uw aquarium draait, ga je nooit meer zuiver krijgen.

7. manonn91

Lid geworden:
    10 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan laat ik de gekleurde steentjes erin. Ik heb vandaag opnieuw het water laten testen en alles was perfect. Dus heb ik op aanraden van de verkoper een algeneter aangeschaft. Maar nou ben ik de naam vergeten. Geen van alle lijkt in mijn ogen op hem.. Hij ligt nu constant op de bodem en zit niet aan het raam geplakt? Uitrusten?

Maar iig, ik ben bang dat hij dus veel te groot gaat worden aangezien de enige soort die er een beetje op lijkt 35 cm word! Foto maken lukt nog niet echt. Hij ligt achterin de bak....

Gr

8. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Terwijl maken ze schoon, maar als je een ruitenkuiser koopt moet je altijd de kleinste vragen en een die niet snel groeit en liefst ook niet te groot wordt. Er zijn kleine kuisertjes die niet groter worden dan enkele centimetertjes

9. manonn91

Lid geworden:
    10 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is het een jonge antricus ofoz iets? Die worden 10 cm!!??

Hij ligt alleen maar op de bodem en doet niks? ... waterwaardes zijn wel goed, heb het net getest, maar tot op heden ligt hij alleen maar stil. Ook eet hij niet!

10. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Ze eten het vuil van je aquarium als hij daar ligt is hij terwijl wel aan het kuisen hé, ze kuisen de ruisten, de plastic van de filter, planten, decoratiestenen, het grind,... Ze kuisen echt alles

11. manonn91

Lid geworden:
    10 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch heb ik het gevoel dat het niet goed is, wat hij zit niet met zijn bek aan het grind. Hij doet niks, hij ligt al vanaf gister ochtend (toen heb ik heb gehaald) op de bodem. en soms draait hij op zijn rug. en ligt hij op zijn rug. Misschien moet hij nog wennen of bijkomen van de stress? Ik ben bang dat ik iets fout doe.

Kan het met water verversen te maken hebben? dat heb ik nog niet gedaan sinds de bak staat? Of met al dat witte slijm in de bak?

12. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Hij zal misschien nog moeten wennen, ik ververs mijn water ook niet vaak hoor, want mijn waarden liggen echt veel te hoog en het duurt wel 3 weken om ze goed te krijgen

13. manonn91

Lid geworden:
    10 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi allemaal,

Hij is vannacht inderdaad overleden. Had mijn gevoel het toch bij het rechte eind :pensive:

Nu zit de bak ook nog eens vol witte draden. Help :pensive:

14. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Gewoon opnieuw beginnen, maar dan met de juiste grind.

15. manonn91

Lid geworden:
    10 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat moet dan maar helaas. Ik heb er nu donker grind in liggen 2/3 mm. Al het water eruit, nieuw erin en maar weer opnieuw beginnen met wachten.

16. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is weeral eens iets dat je niet meer zult vergeten.

17. sgtruben

Lid geworden:
    23 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Een gouden regel voor je aquarium en het aantal visjes die ik nog niet gelezen heb: 1cm vis per liter water. Dat wil zeggen dat jouw visjes in volwassen toestand allemaal achter elkaar 20cm lang mogen zijn

18. sgtruben

Lid geworden:
    23 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog een ding gebruik gewassen zand (zeker niet duur) ipv of gemengd met steentjes. Dat houd het natuurlijke evenwicht van goede bacteriën en zo beter in balans.

19. manonn91

Lid geworden:
    10 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankjewel! Dat betekend dan dat er bijvoorbeeld 4 vuurneons in kunnen? Aangezien die 4 cm zijn in volwassen toestand of hebben die veel zwemruimte nodig net als de neon tetras.

Mijn bakje is nu opnieuw aan het indraaien (4 dagen), ik heb er nu al grind in liggen helaas! En denk niet dat het slim is om dat nu weer te vervangen, het is wel klein natuurgrind en dus niet gekleurd.

Mijn waterwaarden vandaag:
    Ph 7,6
    kh 10
    Gh 6
    NO2 0
    NO3 0
    Cl2 0

20. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Ph, goed
    Kh, goed
    GH, goed
    NO2, goed
    NO3, slecht moet tussen 10 en 25 liggen.

Laden...

Deel Deze Pagina