2 teven samen of liever teef en reu

Discussie in 'Honden' gestart door kittyke, 3 mei 2005.

1. kittyke

kittyke
    Expand Collapse

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo

wie heeft hier 2 of meer honden in huis,waarvan 2 teven en gaat dit goed tussen hen?
    spelen de teven liever met de reu of met de andere teef,of vechten de teven meer onderling,meer machtsstrijd dan met de reu en teef.

sonja

2. Madjoy

Madjoy
    Expand Collapse

Lid geworden:
    9 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt er denk ik aan wat voor honden je neemt en of je ze wil laten helpen want als je een reu en een teef neemt kan je natuurlijk jongen krijgen.
    2 teefjes kan volgens mij heel goed ik heb zelf 2 reutjes en dat zijn de dikste maatjes.

3. tambru

tambru
    Expand Collapse

Lid geworden:
    21 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoi kittyke,

volgens mij ligt het ook hoofdzakelijk aan wat voor honden je neemt.
    als je een beetje van nature dominante honden neemt, wordt het lastig om twee reuen samen te houden, maar ook twee teven kunnen elkaar het leven aardig zuur maken.

Het zal waarschijnlijk wel een stuk makkelijker zijn als je ze ook tegelijk neemt, als pup, zodat ze in ieder geval samen opgroeien.

groetjes tamara

4. Tina

Tina
    Expand Collapse

Lid geworden:
    9 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 3 honden 2 reuen en een teef alle drie niet geholpen en ook geen puppy"s gehad .
    De jongste hebben we als laatste genomen is nu 8 maanden begint echt te pubberen nu de teef is 4 jaar en de andere reu een Samojeed is 8 jaar .
    De Samojeed hebben we het langst hij was 4 maanden toen ik hem kreeg en hij was eenzaam dus namen we er herder bij dat was toen een hollandse herder die was 12 jaar maar hebben ze ons afgestolen was toen hier een rasje.
    Wij kregen toen een fonntje van een fokker die had een teef was net 2 jaar maar had een slecht leven gehad verwaarloosd en zo de fokker had haar bij die mensen weg gehaald en zij is hier dus gekomen was eerst even wat snauwerig maar nu zijn het vriendjes toen kregen we een berichtje van de fokker dat we een pup mochten uitzoeken dus zijn we daar heen gegaan en omdat ik sporten wou met de pup wat ik dus ook doe leek het me dus leuk een pup te hebben en dat werd een reu kon ook wel een teef krijgen hoor maar mijn gevoelens gingen voor de reu en dat klikte gelijk bij thuiskomst.
    Ik had de pup eerst wel appart want je weet niet van hoe en wat, maar de pup jankte de nacht en ik zei ik stop der bij de anderen en dat was toen een heel goed idee van mij de andere twee deden niks en nu zijn ze alle drie vriendjes van elkaar en komen voor elkaar op.
    Maar twee teven kunnen ook vechten ik zou gewoon een pup er bij nemen en wel in de gaten houden hoe ze met elkaar omgaan en hun eigen voerbakken geven en eigen een plekje :wink:

5. kittyke

kittyke
    Expand Collapse

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    binnen enkele maanden gaan we verhuizen naar een open bebouwing met redelijk was grond,1500 vierkante meter.
    dan ga ik een 2 de hond bijnemen.
    heb nu al een redelijk dominante x mechelaar/terveur teef,ze kan met andere teven overweg,maar ook niet met alle teven en speelt ze met een teef is dat over het algemeen wat machtstrijd dat ze voeren.
    met een reu is het spel anders,ze laat dan ook wel zien dat ze de baas is,maar is dan minder bijterig en word minder vlug boos dan met een teef.
    best een reu nemen of een teef bij haar.
    heb vroeger een reu gehad en ondervonden dat die dan weer veel moeilijker op te voeden zijn,was een terveurse herder.
    de bijkomende hond zou zoizo een pup of jonge hond worden en een herder,duitse ,mechelaar of terveur.

sonja

6. Tina

Tina
    Expand Collapse

Lid geworden:
    9 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een pup neemt eerst wel in de gaten houden zelf ben ik niet zo weg van mechels maar ja ieder zijn eigen natuurlijk :wink:
    Indo hebben we wel als pup Arak is de oudste 8 jaar Evita 4 jaar Evita is ook dominant tegen andere honden soms kan ze gek doen af snauwen naar anderen maar als ze alleen is dus zonder onze andere twee erbij is er niks aan de hand omdat ze opkomt voor de andere twee daarom doet ze dat.
    Maar je moet de pup dan ook niet telkens aandacht geven en je uode hond bv niet want dan kan ie jaloers worden haal ze allebij even veel aan en krijgt de een wat de ander ook maken ze ruzie allebij afstraffen want een pup kan de oude ook uitdagen hoor.
    Maar je zult het zelf wel weten neem ik aan :wink:

7. Tony

Tony
    Expand Collapse

Lid geworden:
    9 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hay, ik heb 2 reuen en 1 teef.
    De teef heb ik gestereliseerd, dan kan ze niet meer gedekt worden, je bent van de loopsheid af (anders krijgt ze honden achter zich aan als je wandeld en het is vies) , ze wordt dan niet schijnzwanger, en heeft minder kans op borstkanker.
    Ze is nu bijna 7 jaar en ik heb het na de eerste loopsheid laten doen, en ze is altijd net nog een jong meisje gebleven. En slank.
    Het gaat hartstikke goed.
    Ik heb hiervoor altijd 2 mannetjes gehad, dat gaat ook goed, maar het ligt ook aan jezelf.
    Want als je een puppy erbij neemt, en alle aandacht gaat naar de pup, en iedereen vindt de pup zo schattig, dan kan je moeilijkheden krijgen, sommige honden zijn gauwer jaloers dan anderen.
    Als je een pup erbij neemt, moet je juist de oudere hond extra aandacht geven.
    Ik heb nu 3 honden en sinds 2 dagen een poesje, het was even wennen, maar het gaat echt super nu.
    Maar ik zeg tegen iedereen: laat die kitten met rust, en negeer haar tot ze zelf naar je toe komt, want als iedereen met het lieve kleine poesje gaat spelen, worden die honden jaloers, vooral die ene van mij, en dan krijg je ellende.
    Het ligt allemaal grotendeels aan jezelf, aan hoe jij doet.
    Als je veel geduld en liefde liefde hebt en je doet een beetje slim met de opvoeding, zodat niemand jaloers wordt, krijg je net als ik een hele gezellige harmonieuse roedel.
    Maar tegenwoordig doet men zo raar met honden, mensen willen een macht of zo, ze nemen ze niet meer als hond, maar als ding waar je je macht over kunt laten geleden, dat 100% moet luisteren naar commando's.
    Dat vind ik ook zo akelig: commando's
    Lijkt wel of dat soort mensen een minderwaardigheidscomplex hebben en dat willen compenseren met macht over de hond.
    Ik snap het wel, maar ik vind het zo zielig voor die honden...

8. kittyke

kittyke
    Expand Collapse

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    een beetje comando's moeten ze toch wel kennen,het is toch veiliger dat honden wat luisteren.
    mijn reu heb ik redelijk streng moeten opvoeden omdat hij elke keer hij een reu tegen kwam deze aanviel,dus moest hem leren dat hij niet naar andere honden mocht lopen en dat heeft toch wel even geduurd voor dit lukte.
    mijn teef luistert ook,maar kent maar alleen de basiscomando's en ze komt als ik roep,das voldoende.
    over die pup,wel zou liever toch een teef willen,alleen hoop ik dat dit goed gaat met mijn hond,want opvallend is wel dat reuen bij ons zonder problemen binnen mogen en mee in de auto,maar teven,zelfs die ze die goed kent, worden verjaagd en mogen van haar niet mee in de auto,als de teven enkele meters van ons huis zijn en ze ziet het valt ze aan,erg raar,en bij een reu dus niet,ik ga dikwijls wandelen met andere hondeneigenaars en als deze mensen eens weg moeten hou ik hun hond bij,2 jaar geleden kon er nog een teef binnenkomen zonder al te veel problemen,maar nu duld ze het niet meer.
    maar het zal natuurlijk een verschil zijn als ze van pup af aan bij haar is.
    heb altijd 2 honden gehad,maar de reu/teef combinatie,de reu is vorig jaar overleden en had nog geen behoefte voor een 2 de hond erbij,maar met die verhuis op komst en de grote tuin zou het toch leuk zijn,voor mijn hond alsook voor mezelf.

sonja

9. tambru

tambru
    Expand Collapse

Lid geworden:
    21 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    als ik het zo lees, zou je toch aardig wat problemen kunnen krijgen met nog een teef erbij.......

mijn advies: kijk goed naar je eigen hond, maar neem geen risico door te denken dat het vanzelf wel goed komt.

hoe je hond nu op andere teven/reuen reageert, gaat niet veranderen door er een pup bij te nemen en maar hopen dat het goed gaat, sterker nog , het gaat allemaal verergeren vanwege de aandacht verdeling en het territorium....

suc6,
    tamara

10. kittyke

kittyke
    Expand Collapse

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    heb toch ook wat twijfels dat het met een teefje gaat lukken,anders toch maar een reu en de minst dominante van het nest?
    hopend dat hij niet zo fel word als men terveur is geweest.

het nog tijd om erover te denken.

sonja

11. tambru

tambru
    Expand Collapse

Lid geworden:
    21 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    meestal kun je in het nest al zien, welke het meest/minst fel zijn dus dat scheelt wel.

tervuerense herders heb ik zelf geen ervaring mee, maar volgens mij zijn mechelaars nog wel wat lastiger, maar zoals gezegd , als je ze goed bekijkt in het nest , kun je der al een hoop uithalen met hoe ze later worden :-)

ik vind het heel goed van je dat je er zo goed over na denkt, en echt de voors en tegens tegen elkaar afweegt, want mensen zijn vaak zo makkelijk met een hond erbij nemen, en als het uiteindelijk toch niet gaat, dan moet 1 van de 2 weer weggedaan worden enzo, en dat is toch niet de bedoeling.

suc6 met het nemen van een beslissing, sonja :-)

12. Tony

Tony
    Expand Collapse

Lid geworden:
    9 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zal het net zoveel problemen geven als je er zelf van maakt.
    Hoe makkelijker je zelf bent, hoe makkelijker je beesten.
    Ik heb momenteel een jong poesje bij mijn 3 honden, en ik merk dat ik het ze het beste alles zelf kan laten uitzoeken, dan komt alles sneller voor elkaar dan dat ik mij overal mee ga bemoeien.
    Net ging die pes van 8 weken de tuin in, en uitgerekend de meest boeverige puberhond wandelde met het poesje mee om haar in de gaten te houden en te beschermen.
    Volgens mij moet je niet al te moeilijk erover nadenken.
    Als je de pup maar iet alle aandacht geeft, want dan worden de andere honden jaloers, gewoon de honden die er al zijn wat extra aandacht in het begin, en ook meeeten van puppievoer, een klein beetje vor de smaak, en ze lossen het samen op.
    Al 37 jaar heb ik veel beesten samen en kinderen, die zijn nu volwassen, maar alles gaat gewoon vanzelf als je zelf niet te moeilijk doet, en niet het bezoek gelijk naar het puppie laat gaan.
    Ze moeten het puppie negeren en wachten tot het vanzelf naar hun toe komt, en dan ook de andere oude honden liefkozen, dan komt alles goed.
    Ik heb nognooit problemen in welke roedel dan ook gehad..........
    Gewoon makkelijk zijn.

Ik heb er een bij, die was de meest terughoudende van het nest, zat helemaal achteraan, zoeen waarvan ze zeggen dat je die nooit moet nemen, de andere waren veel feller.
    Nu is deze, die al bijna 12 is, nogsteeds de baas van de roedel, en altijd geweest. En de meest felle van de roedel, dus je weet nooit hoe iemand uitgroeit.
    Ik snap ook niet dat mensen een puppie wegdoen,omdat het niet gaat met de andere dan hebben ze toch iets niet goed gedaan.............

13. boudica

boudica
    Expand Collapse

Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben 2 bouviers gehad waarvan roxan nog over is, en dit is altijd goed gegaan al was Jorda een stuk ouder (8 jaar) ze heeft roxan altijd als haar matineke gezien, en altijd geaccepteerd.

mijn oom heeft 3 bouviers gehad waarvan 1 reu en 2 teven en dit is ook altijd goed gegaan.

Het is gewoon of de dieren met elkaar om kunnen gaan.

14. kittyke

kittyke
    Expand Collapse

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn moeder heeft een hondje uit asiel gehaald,de eerste keer dat ze elkaar ontmoeten was schelsey heel boos erop,maar grauwen blaffen en grollen,de 2 de maal zijn we gaan wandelen samen en dan zijn ze zonder probemen bij mij thuis geweest,geen gevechten of blafconserten tegen elkaar.
    1 uurtje laten waren de honden aan het spelen,de kleine snauwde af en toe naar de grote en ze deed helemaal niets terug bleef met haar staart schudden.
    vind dit heel raar, dat ze zo goed overeen komen en de kleine veel praatjes mag hebben tegen de grote.
    en het zijn allebei teven!,allebei toch redelijk dominant.

sonja

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Elly
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    805
  2. shirleyh
    Reacties:
    0
    Weergaven: