2 kanaries

Discussie in 'Vogels' gestart door Jordy1990, 13 apr 2011.

1. Jordy1990

Lid geworden:
    12 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Gisteren toen ik ging wandelen met mijn hond en op de terug weg naar huis. vloog er een kanarie tegen een raam en dan tegen een auto, het beestje was even helemaal van slag en ik kon hem oprapen, voor er een auto zou aankomen en het arme beestje overreden werd.

Aangezien wij thuis ook een kanarie hebben heb ik de vondeling er maar bijgezet.

Nu 2 kanaries gaan die goed samen? ze hebben gisteren heel even wat naar elkaar liggen pikken maar vanaf deze morgen laten ze elkaar gerust en gaan ze soms naast elkaar zitten.

Alvast bedankt!

2. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Als het een koppel is wel, als het 2 mannetjes zijn zeker en vast NIET!!!
    Je kan ze best in het oog houden om te zien dat die vondeling zingd.
    Is de kanarie die je al had een mannetje of een popje? JE kan makkelijk zien dat je nieuwe een vrouwtje is of een mannetje, bij een vrouwtje is de anus plat ligt of de anus is geen bobbeltje maar plat, dan is het een vrouwtje. Is de anus een bobbeltje dan is het een mannetje...
    Laat aub een bericht achter als je het getest hebt, als je vragen hebt, stuur maar een bericht

3. Jordy1990

Lid geworden:
    12 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tip.
    Ik ga het één van de dagen eens proberen.

Ik zelf heb een mannetje die heel mooi zong, sinds maar weken veel minder... nu de nieuwe erbij zit natuurlijk ook nog niet gehoord.
    Dus ik vrees een beetje dat het een mannetje gaat zijn.

Ik ga eens een foto opzoeken van de info die je net hebt gegeven, dan kan ik deze misschien eens vergelijken :wink:

4. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Als het een man is kan je ze beter uit elkaar zetten, hou ons op de hoogte

5. Jordy1990

Lid geworden:
    12 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat nog steeds goed tussen de 2.

De vondeling eet heel veel. dus ik hou goed in het oog dat onze kanarie zeker genoeg eet.
    De vondeling heeft nog wel heel veel schrik, minste dat je aan de kooi komt vliegt hij van hier naar daar.

'S morgens zitten ze samen op een stok in de zon en piepende geluidjes te maken.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. HAJJAR
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    2.125
  2. Karin1989
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    2.250