1990 - 1998 Mijn pubertijd

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door isiolo, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    The neverending story was super!!!
    Met Atreyu en Artax,god wat heb ik de ogen uit mijn kop gejankt toen Artax stierf in de moerassen der droefenis :pensive:

2. marisa1980

Lid geworden:
    20 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaaa, moest ook altijd janken als die wegzonk, verschtikkelijk!!!!!!!

Labyrinth zegt mij helemaal niets...het downen waard?
    De VPRO had vroeger mooie tv, leuke films.
    Ik weet niet of het bij de vpro was, maar was een serie over een meisje, die als ze op haar navel drukte, onzichtbaar werd...
    En wat te denken van de zevensprong?
    Waarom zijn de kinderfilms tegenwoordig zo belabberd........
    Heartbreakhigh vond ik ook geweldig, kent iemand dat nog?

Chrunch!!!!! is iss 1 van de namen die ik zocht, tnxxx
    Vroeger had milka? ook lekkere reepjes, met allerlei vullingen, die zie ik nou nergens meer

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Labirinth is absoluut de moeite waard (en is geloof ik ook niet zo duur meer, de film is al 20 jaar oud :wink: ).

4. caafke

caafke Dierenfanaat

Lid geworden:
    8 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    de zevensprong!!! dat keek ik ook!
    vond ik ook altijd wel spannende en leuk :wink: :smiley:

5. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat gaaf zeg!!!
    Ik dacht laatst nog aan die film, maar wist niet meer precies waar het over ging. Nu weet ik het weer! :grinning:

6. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vond dit stukje op een andere site en ik vond hem wel heel erg in dit topic passen (al ken ik sommige dingen ook niet die erin staan):

Degenen die dit jaar eindexamen doen werden in 1984 of 1985 geboren. Ze kennen maar een Paus. Bovendien kennen ze geen andere minister-president dan Wim Kok. Wie is eigenlijk Ruud Lubbers? Cola kochten ze altijd al in onverwoestbare plastic flessen. De dop was altijd al van kunststof en niet van metaal. Cola in glazen flessen? En dan maar 1 liter? Atari is voor de meesten net zo vreemd als grammofoonplaten; die hebben ze nooit gekocht, want de CD-speler werd al uitgevonden voor ze geboren waren. Ze hebben nooit Pacman gespeeld. Of een spiegelei gemaakt op hun kubus.

Ze kunnen niet geloven dat er computers waren die je op de televisie kon aansluiten met spelletjes die er niet eens uitzagen als tennis. Op en neer bewegende streepjes om een bal te kaatsen. Paulus de Boskabouter. De Berebios op woensdagmiddag. Tita Tovenaar. Pommetje Horlepiep. Q&Q, maar dan niet in de herhaling op een moment dat wijde pijpen uit zijn. Stuif es in. Klassewerk. Twix heette nog nooit Raider.

Er was nooit een tijd zonder merknamen. Wat is eigenlijk houtje-touwtje? En waarom zou je neonkleurige kleding aantrekken? Of bij de schouders kussentjes onder je kleding steken? Deze generatie heeft nog nooit een televisie met maar twee kanalen gezien. Om helemaal maar te zwijgen van de zwart-wit televisie. Bestonden er ook televisies zonder afstandsbediening? En met een antenne? Zij hadden altijd al kabeltelevisie. De Walkman werd door Sony al voor hun geboorte uitgevonden.

Rolschaatsen hebben alleen rolletjes achter elkaar, niet naast elkaar. De schoen zit er altijd al aan vast. Ze kennen geen "Wedden dat" met Jos Brink of de "Showbizquiz" met Ron Brandsteder. Of de Weekend quiz met Fred Oster. Met als populairste onderdeel de Marmottenbak. Jan Raas was een snelle. En de hoofdprijs was een kleurentelevisie. Niks 7 miljoen Euro. De Willem Ruisshow. Wie is eigenlijk Jos Brink? Ze kennen wel Johan Cruijf. Dat is een voetbalcommentator. Degenen die nu achttien zijn hebben bij het zwemmen nog nooit over een grote witte haai nagedacht.

Het maakt ze niet uit wie J.R. neergeschoten heeft want ze weten niet eens wie J.R. is. Michael Jackson was altijd al blank. Wie of wat is Milli Vanilli? Of een lolo-bal? Ze geloven niet dat Adidas-schoenen ooit populairder waren dan Nikes en dat het topmodel maar 99 gulden kostte en zonder luchtkussens gemaakt werd. Ze weten niet dat je grammofoonplaten omdraaien kunt. Ze weten niet waarom Niki Lauda altijd een pet op heeft. En wie is Petje Pitamientje? Of Flipje van de Betuwe te Tiel. Maar jij weet dat allemaal. Wat maakt dat jou en mij .... ?

OUD!

BRON!

7. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Oei,die laatste opmerking :laughing:.
    Het is inderdaad heel gek als je erover nadenkt,als jongeren dit al kennen is het alleen van herhalingen of verhalen van hun ouders.
    Wie j.r. vermoord heeft kan mij ook weinig boeien,mijn ma en ik keken altijd naar de draagmoeder :smiley:.
    Dat was dacht ik een Braziliaanse serie op een kanaal dat toen nog Veronique heete in plaats van rtl4 meen ik :laughing:

8. Plumeau

Plumeau Moderator

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Wie J.R. vermoord heeft kon me ook niet boeien. Mijn moeder keek naar die saaie series, ikke niet :laughing: Houtje-touwtje zegt me niet zo veel.

Wie Ruud Lubbers is weten de examenkandidaten inmiddels wel weer: dat is die grijze, ongeschoren vent die naar de puinhopen van Balkenende II geroepen is, die in het buitenland stiekum aan vrouwenbillen zit en die blijkbaar ooit eens eerder een hoge functie hier in NL had :wink:

Ik voel me overgens wel OUD met al die herinneringen :cry:

:wink:

9. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Houtje-touwtje, is dat niet een jas-sluiting. Dat je aan de ene kant van je jas een houtje hebt zitten en aan de andere kant een touwtje-lus die je om dat houtje heen doet. Ik weet eigenlijk wel zeker dat dat houtje-touwtje is.

Ik vind vooral dat verhaal over die lp's en cd's leuk, hihi. Wij hadden vroeger gewoon lp's met kinderliedjes. Later kwamen de cassettebandjes. Een cd-speler hadden we pas toen ik 16 was (wij waren altijd wat laat met dat soort dingen). Maar soms heb ik het er wel eens met Shiver over, er zit maar 3 jaar tussen ons. Maar hij vind het altijd een gek idee dat wij vroeger lp's en cassettebandjes hadden en geen cd's :laughing:

10. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch ken ik veel uit dat stukje wel.
    Zoals die Zwar-wit tv en dat soort dingen en de lp's en die computers.

Maar ben ook niet in 1984- a 1985 geboren

11. Plumeau

Plumeau Moderator

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Wat ik mis in die verhalen is de computer zonder harde schijf. Nu haast ondenkbaar, maar toen heel gewoon... :wink:

Ik heb trouwens wel met mijn moeder naar haar oude platen geluisterd, maar dé geluidsdrager was toch wel het cassettebandje. Zelf opgenomen van de radio uiteraard :innocent: Op 1 bandje heb ik een collectie staan van mijn moeders oude platen (mèt kraakjes, zonder vind ik die muziek niet eens leuk meer) en daarnaast heb ik nog wat bandjes opgenomen van cd's van de bieb. Het mixen van een beat onder een rustig nummer deed ik toen trouwens ook al. Het ging per ongeluk (slechte kwaliteit bandje, dus de oude nummers werden maar half gewist), maar het klonk wel leuk :dancer:

12. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Whahah het cassette bandje!!!!
    Ik heb er nog een reeks liggen, heb zelfs nog een goed functionerend walkman liggen! :ok:

Wij luisterden vroeger naar de LP's van Tears for fears en Bruce Springsteen van mijn vader... Zelf stonden wij dan met een microfoon op de kleine tafel een hele show weg te geven :grinning: :blush:

13. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit stukje heeft hier al eens eerder gestaan, maar het blijft even irritant. Het lijkt wel door een fossiel geschreven :grinning: . Ik ben gewoon opgegroeid met alles wat in dit stukje wordt genoemd. En ik kan me haast niet voorstellen dat dat bij andere jongeren van mijn leeftijd niet zo is. Of ze hebben allemaal onder een steen gewoond :laughing:

Mijn ouders waren gemiddeld 10 jaar ouder dan de ouders van kids uit mijn klas (ze zijn nu bijna 60) ... en ze liepen ook nog eens 10 jaar achter. Dus dan word je sowieso wat meer ingewijd in het verleden denk ik.

Houtje touwtje? Gewoon gedragen hoor. Raider? Zo heette mijn Twix toch ook echt jaren. Rolschaatsen? Daar ben ik maar wat vaak mee op m'n muil gevallen :notes: LP's? Die hebben we minstens tot 1994 gedraaid, met Wim Sonneveld, De Dire Straits, Roy Orbison, Neil Diamond, Simon & Garfunkel en nog vele anderen.

De cassettebandjes hebben ook jaren hun dienst gedaan, met ABBA en Normaal en later Pim de Pinguin en Alfred Jodocus Kwak! Pas ergens rond 1995 schafte m'n pa onze eerste cd-speler aan. Er zat z'n geweldige demo-cd bij met gare Italiaanse dansmuziek. En die cd speler staat er nog steeds :wink:

Wij hebben trouwens nooit een videorecorder/speler gehad.. en ook nooit gemist! Mijn allereerste spelcomputer was een echte zwarte koelkast, de Atari 2600 JR

Flipje daar hadden we stripboekjes van en ik woon nu zelfs op het terrein waar de Betuwe jamfabriek vroeger heeft gestaan :smiley: , Pommetje Horlepiep daar had ik boeken van en daar was onze kat naar vernoemd.

En zo kan ik nog wel even twee pagina's doorratelen. Wat ik wil zeggen: beetje onzin, maar wel leuk verzonnen voor mensen die zich graag bejaard voelen :laughing:

14. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik vind dit topic zo leuk omdat er dingen instaan die je gewoon wat vergeten bent. Heerlijk om af en toe eens terug te denken aan de kindertijd wanneer de volwassentijd effetjes ingewikkeld wordt. :grinning:

Door dit topic voel ik me juist helemaal niet oud. Ik vind het gewoon grappig om te lezen hoeveel mensen dezelfde dingen hebben gezien of gedaan als ik. :wink:

15. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad!!! Ben het er helemaal mee eens :ok: :grinning:

16. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Jaaa dat is ook zeker zo, dit is een erg leuk topic :wink:

Maar ik doelde alleen op dat stukje wat ik gequote heb. Het is nogal over-done vind ik :wink:

17. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Oh ja, overdone is het zeker. Maar wel komisch :grinning:

Ja, zwart/wit tv hebben wij ook lang gehad. Cd-speler kregen wij pas in 1998 ofzo. En in dat jaar kregen we ook pas een tv met afstandbediening. Voorheen was het gewoon elke keer opstaan om op het knopje te duwen. Dan zap je tijdens reclames niet zo gauw weg :wink:

18. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat die dingen weer geintroduceerd moeten worden. Laat mensen maar lekker van hun luie reet komen om van zender te verwisselen. Is gelijk een goede manier van afvallen.
    Nu gebruik ik ook fanatiek mijn afstandbediening, maar gewoon vanwege het simpele feit dat het ding er is. Als ie er niet is zal ik niet klagen.

Kent iemand trouwens Ford Boyard van vroeger?(misschien heb ik het al eens gevraagd, geen idee eigenlijk). Maar ik hoorde dat het tegenwoordig weer op de franse tv wordt uitgezonden, vernieuwd, maar nog wel redelijk volgens het oude principe.

19. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ford Boyard, die naam komt me wel bekend voor maar ik weet niet wat het is eigenlijk.

20. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    2 in 1

Barbapapa en PeZ

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina