1990 - 1998 Mijn pubertijd

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door isiolo, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon leuk die tijd.
    Even ophalen... links rechts boven onde op het forum
    kom je toch wel herinneringen te boven van die mooie tijd.
    Eerlijk gezegd vond ik die tijd leuker zoals hij nu is.

Beetje de tijd van MCW, die teenage turtle rage, gabbers, en trance.
    Van wat ik me toen goed kon herinneren de game boy :stuck_out_tongue_winking_eye:
    Was nieuw.... hebbe hebbe :grinning:
    Weg de die Atari 2600....

Wat hebben jullie nog uit die tijd ?

Gewoon ff lekker die sentimentele shit ophalen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Voor alle andere die die tijd nog niet verwekt waren,
    met een blokkendoos speelde of nog in de luiers zaten.
    Reageer niet met "toen was ik er nog niet of
    weet ik niet, ontopic dus :grinning: :imp:

2. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn van dezelfde tijd Isiolo :smiley:
    De tijd van de boybands,zoals Take That,East 17,Boyzone en caught in the act (dat herinner ik me dan weer haha :smiley: )
    Ajax werd wereldkampioen en wij kregen een vrije halve dag :smiley:

De mega frustratie (megafestatie) was helemaal in,daar moest je geweest zijn.
    Heel veel happy hardcore,gabber piet,party animals en gabber wijffie.
    Dj Paul Elstak ging ineens naar de populaire hitlijsten,dat was fout zeg :smiley:.

Guus Meeuwis had een enorme hit met een liedje over vrijen en deed het daarna nog eens dunnetjes over met een liedje over...juist :smiley:

Offspring!!!! self esteem en come out and play staan centraal in mijn tienerjaren,ik weet eigenlijk niet eens of die nummers van die tijd zijn.

Kan jij je de chippy nog herinneren?
    Ik weet niet eens of ik het goed schrijf,maar dat was die belachelijk dure spijkerbroek met dat plaatje op je kont.

Vrouwenvleugel!!! :smiley: DE serie over een vrouwengevangenis naar het boek van Marjanne Berk.
    Ik heb nu het eerste seizoen in mijn dvd verzameling liggen :smiley:
    Goede tijden slechte tijden begon trouwens ook ergens in die periode toch?

Ow,ik kan nog uuuuren doorgaan op deze manier,de herinneringen blijven komen :smiley:
    Wat een verschrikkelijk leuk topic Isiolo :smiley:

3. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    wat ik me nog goed herinner is van muziek is.

2 brothers on the 4th floor,Ace of base, Dr. Alban, Urban cookie collective.

En verders natuurlijk.

De kuif

Films, Pulp fiction in '94, Se7en in '95

Het sparen van hardcore flyers, kon je 1x in de week ophalen bij een muziekwinkel.

Series al Beverly Hills 80210,Melrose Place, Saved by the bell, Beavis & Butthead en natuurlijk Vrouwenvleugel (heb ik pas op DVD gekocht)

En iedereen bleef thuis om gezellig met het hele gezin naar Doet 'Ie Het Of Doet 'Ie Het Niet te kijken.

en nog veel meer!!

4. Rossee

Lid geworden:
    3 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah bah wat vind ik die muziek uit die tijd bagger, het meerendeel dan. Geef mij maar 1980-1990! En nu mag ook nog..

Als ik aan de tijd van dit topic denk dan is het eerste wat in me op komt 't sparen van flippo's! Man wat was ik verslaafd!

Ik was nog net geen puber, maar ik kan het nog wel allemaal herinneren hoor. De Backstreet Boys en de Spice Girls drongen ook door op de basisschool!!

5. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Die kuif ja haha... bij mij was het altijd een minikuif. Ik kreeg hem nooit zo hoog en hij zakte altijd in elkaar :grinning:

6. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Mijn kuif kwam ook niet echt hoog :laughing: In de genoemde tijdsperiode was ik 14-22 jaar oud en dus ging ik ook voor het eerst uit. Wat vond ik disco's saai! Niks voor zo'n verlegen type als ik :wink: Wel heb ik tijdens zo'n avondje vervelen in de disco mijn aanstaande echtgenoot ontmoet voor het eerst gekust...

In die periode was er ook de HipHop (MC Hammer!) en een vriendin van me leerde me de pasjes. Bij een wedstrijdje op dansles ben ik daarmee toch door de eerste ronde gekomen (en die vriendin kwam tot in de voorlaatste). Ik was helemaal gek van TV-series. Inspector Gadget, Knight Rider (of was dat nog jaren '80?), 21 Jump Street, BH90210, Wise Guy... De paardenfoto's in mijn kamer maakten plaats voor popsterren. Nu ja even dan, want na een engerd wiens tanden midden in de nacht nog wit bleven gingen de meesten weer van de muur af en hing ik de paarden weer terug! :laughing: Om even terug te komen op Knight Rider... Wisten jullie dat David Hasselhoff ook gezongen heeft? In Nederland merkte je daar weinig van, maar in de Bravo (Duits popblad) was hij een heuse ster. Ik heb 2 bandjes van hem in mijn walkman helemaal grijs gedraaid :eyes:

In die tijd was ik ook gek van Superhelden. Spiderman, Superman, Daredevil... Heerlijk! Helaas vond ik me daar op een gegeven moment te oud voor en heb ik toen de hele verzameling verkocht :pensive: Jammer, eigenlijk wil ik ze best weer eens herlezen...

7. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaha dat ken ik. Een vriendin van mij probeerde hem elke dag hoger te krijgen en zat er elke keer met een lineaal bij :laughing:

Als ik zo jullie herinneringen lees komt er bij mij ook weer van alles boven *zucht*. Soms denk ik wel eens: Die goeie ouwe tijd, kon ik maar weer even terug... Hebben jullie dat ook wel eens?
    Het valt me op dat ik me precies dezelfde dingen herinner :laughing:

8. Irene82

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    O jongens 'goeie ouwe tijd' :-& 't is nou ook leuk toch :innocent:

Jeetje wat herinner ik me... :confused:

Die kuif ja die had ik ook. Die zakte altijd in na 12 uur 's middags dat weet ik wel. Heel irritant vond ik dat altijd!

Dat gabberen kwam heel erg in bij mij op school. Brrr dat vond ik helemaal niks. Die muziek vond ik verschrikkelijk, de bijbehorende kledingstijl en haardracht ook!
    Ace of Base en dergelijke vond ik wel leuk. Boybands ben ik ook nooit fan van geweest.

Tv weet ik nog wel veel. Zeg 'ns AA (is volgens mij ook van die tijd). Vrouwenvleugel vond ik ook geweldig. Beverly hills heb ik ook een tijdje gekeken. Goede tijden kwam toen inderdaad ook op. Dat keek ik (toen nou echt niet :raised_hand: ) wel altijd.

Op die site die KellyD geeft zie ik wel veel leuke dingen in The Hall of Shame! Bob en Annie de Rooy, Rednex..

Kunnen jullie je nog de CD-I herinneren? Dat was de voorganger van de dvd/playstation. Een complete flop en wij hadden hem :blush:

9. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo lijken we wel heel oud hoor :thumbsdown:

Ik ben alles van die tijd alweer vergeten eigenlijk :blush: Als ik dit lees dan denk ik: oja, Vrouwenvleugel, Melrose place (Grant show :cupid: ), 21 Jumpstreet (Johnny Depp :heart_eyes: ) dat ken ik nog wel :grinning:

Mijn vriendin en ik hadden kanjermappen :blush: Met alle plaatjes van alle lekkere dingen die we maar konden vinden.

Ik keek ook altijd naar Tour of Duty, dat zouden ze weer moeten uitzenden! En de x-files begon toch ook in die tijd? Muziek heb ik nooit zoveel mee gehad, luister er wel naar maar vraag me niet wie het waren.

10. tambru

Lid geworden:
    21 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    ik was toen tussen de 16 en 24 jaar :laughing:

de cd-i.........jaaa die hadden wij ook hier :cool:

vrouwenvleugel, medisch centrum west, gtst , heerlijk die series , beverly hills 90210 en melrose place waren ook mijn favo series :smile:

in 1990 ging ik voor het eerst naar Metallica, midden in mijn examentijd :laughing:
    boybands had ik helemaal niks mee, ik was ook toen al meer heavy-fan :wink:

Dus metallica , guns n roses , ac/dc etcetera . Maar ook de typisch 90´er jaren muziek vond ik wel leuk. Alleen gabber niet en boybands niet, bah.

11. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik voornamelijk afschuwelijk vond aan die hele gabberperiode was dat ook ineens de meisjes met een half kaalgeschoren hoofd rondliepen,dat was dus echt geen gezicht.
    De schreeuw van de leeuw vond ik ook helemaal geweldig,brengt me meteen op Rene Klijn.
    Wie kent het nummer Mister Blue nog?
    Ow en hollenboer met busje komt zo :smiley:
    Jiskefet,iedereen liep met t-shirts rond met de charmante tekst:he lullo,heb je nog ge*****?
    HET sekssymbool van Ajax,Marc Overmars.
    Iedereen die ik kende dweepte met hem haha.
    Daarna was het Dani.

Voetbal werd nooit zo goed bekeken door de tienermeisjes als in die periode :smiley:

12. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen heeft het over die goede ouwe tijd, voor mij was dat dus helemaal niet zo. In deze tijd werd ik altijd gepest en was ik erg ongelukkig. De dingen die jullie noemen ken ik allemaal wel, maar ik heb dat erg ver weggedrukt omdat dat samen hangt met die rottige periode. Ik kan dat helaas niet van elkaar zien.

Ik denk dus eigenlijk niet terug aan deze tijd met leuke dingen, ik zie de pesterijen, getreiter en rotopmerkingen voor mij. Ik kan het allemaal nog uittekenen hoe dat was...

13. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook heel erg gepest mdehond,zeker in die periode.
    Ik heb er voor gekozen om nog wel al die leuke dingen van toen te onthouden,maar ik snap het volkomen als jij dat niet wil omdat het teveel losmaakt.
    Pesten zuigt,gelukkig wordt er steeds meer aandacht aan besteed.

14. Plumeau

Plumeau Moderator

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    O, wat balen dat je je toen zo rot voelde :pensive: Voor mij was het wel een positieve periode. Ik was eindelijk weg van de lagere school (daar werd ik gepest) en leerde vrienden kennen bij wie ik me niet stoer voor hoefde doen. 1 van die vrienden is binnenkort getuige op mijn bruiloft :wink: Dankzij die vrienden heb ik ook het lef gekregen om weer te kunnen voelen: huilen, boos zijn, gelukkig zijn... Het hoort bij het leven en ik was hard op weg dat te verdrukken!

De muziek vond ik eigenlijk maar niks. Snap ging nog wel, maar daarna was het naar mijn mening 100x hetzelfde. Ik herinner me nog de eerste Gabber die ik zag dansen. Ik snapte totaal niet wat de lol was van het joggen op de dansvloer :confused: De mode van kale koppen is aan mij (lang haar liefhebber) ook totaal niet besteed. Gelukkig hadden mijn vriend en mijn beste vriend heerlijk lang haar. Nu we 10 jaar verder zijn vind ik de gabber-muziek pas leuk worden. Lekker nostalgisch terugdenken aan de tijd dat Ralf en ik nog pril verliefd waren :cupid:

Qua mode zijn we er naar mijn mening nog niks op vooruit gegaan. Was toen de haardracht nogal 'speciaal' te noemen, dit jaar is de kleding verre van mijn smaak. Tienermeisjes met een blote rug op de fiets door de sneeuw... Wie mooi wil zijn moet blaasontsteking doorstaan? :see_no_evil: En uiteraard de combinatie van naveltruitjes en vetrolletjes... Hadden we allemaal het figuur van de charmed-dames dan had ik het wel een leuke zomermode gevonden, maar nu mogen van mij de losvallende kledingstukken wel weer in de mode gaan komen (en zo niet, dan draag ik ze toch!).

Goh, weer een jeugdherinnering: de schoolkrant. Wat heb ik daar een lol gehad! En een beroerde stukjes geschreven... :blush:

Qua muziek ontdekte ik (alweer dankzij Wilfried) John Denver. We zijn zelfs naar een concert van hem geweest. Ralf en Manja waren nog geen fan, maar wilden wel met ons mee. Vier fans kwamen na het concert weer buiten :laughing: Jammer dat John Denver inmiddels dood is :pensive:

PS. Ik zit eens bij de foute liedjes te kijken... Army of Lovers is niet fout, maar extreem leuk! :dancer: Pas nog alle clips van gedownload in een nostalgische bui :mute:

PS2. Er komt op de radio nog een geweldige herinnering voorbij: Mr. Big. Wat had die een lekkere drummer :heart_eyes: Ook die lui hebben mijn walkman goed doen slijten...

15. beesje

Lid geworden:
    20 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Pesten ken ik ja, en er wordt juist niets aan gedaan...

16. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Army of Lovers was coooool!!!

17. Irene82

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ben ik met je eens Plumeau. Vorig jaar en begin van het jaar zag ik continu overal slippies tussenuit komen??? Brrr alsjeblieft zeg. Nou komen al die blote buiken weer. Doe mij dan maar die goeie ouwe legging met enorme trui (geintje, maar ik heb ze wel gedragen *bloos*)

Ik zag op die site trouwens ook nog die klaparmbandjes uit '91! Toen was ik nog erg klein hoor. Maar ik herinner me ze nog wel. Normaal was hij recht maar je kon hem om je pols klappen en dan rolde hij op. Ja volkomen idioot natuurlijk maar ach, je moest ze hebben he :wink:

18. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    idd ja, die heb ik ook nog gehad, die waren er in allerlei felle kleurtjes en sommige hadden er wel 6 om hun pols hangen.

19. Irene82

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat was vet cool :grinning:
    Ik was niet zo stoer, ik had er drie :pensive:

20. Plumeau

Plumeau Moderator

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Die had ik ook! En nonstop ermee zitten frunnikken natuurlijk in de klas :grinning: Ik had er trouwens maar 2... Totaal niet cool! :laughing:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina