Hallo welkom op mijn site

Ik heet Hannie en ben getrouwd met Jos.
Samen met onze 4 honden, 4 IJslandse paarden en 1 poes wonen we in het buitengebied van Vaassen.

We wonen lekker vrij en we zijn allebei gek van dieren, de honden zijn 
mijn hobby en de paarden zijn van Jos.
Op deze site zal het ook het meest over de honden gaan, mijn hobby dus.
Tom een ruwhaar teckel was mijn eerste hond toen hij 6 jaar oud was kreeg hij last van een hernia bij teckels een veel voorkomende kwaal.
We zijn een tijdje met hem aan het dokteren geweest en het had niet veel gescheeld of we hadden hem in laten slapen, maar zo in eens
ging het weer goed met hem en hij is 13 jaar geworden.
We wilden nog wel graag een maatje voor hem erbij.
Op een dag zagen we in de krant gratis af te halen een drentse patrijs van 1 jaar oud, Jos is toen samen met zijn vader gaan kijken en het was liefde op het eerste gezicht, dus toen kwam Bobby ook bij ons wonen.
Bobby is 11 jaar geworden en we moesten hem laten inslapen omdat hij lympheklier kanker had.
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, er kwam nog een ruwhaar teckel bij.
We waren in een dierenwinkel in België, en ja waar iedereen je altijd voor waarschuwd deden wij toch, we kochten Tim daar een echte Belgische ruwhaar teckel.
Een dominant reutje, het eerste jaar met Tom de oudere teckel, ook een reu, ging goed daarna was het afgelopen.
We hebben ze nooit meer samen kunnen doen, want dan hingen ze in elkaar.
Een half jaar na Tim kwam er nog een hond bij een teefje Danka, een 
bayrischer gebirgsschweisshund, we hadden haar speciaal uit tsjechië gehaald voor het werk van Jos.
Het is een jachthond speciaal voor de nazoek op een bloedspoor van grofwild(wilde varkens,herten,reeën), later bleek dat ze daar niet geschikt voor was. Veel te zacht karakter.
Toen Tom en Bobby overleden waren kwam er een hollandse herder Pedro, een ex politiehond bij, hij was 9 jaar toen hij bij ons kwam en kon zijn werk niet meer doen vanwege verminderd gezichtsvermogen.
Het was een kanjer van een hond, we hebben nog 4 jaren van hem kunnen genieten.
En ondanks dat hij op het laatst helemaal blind was kon hij zich in en rond het huis prima redden.
Een duitse herder was een hond die ik altijd al graag had willen hebben, dus kwam er een dh teefje bij, we noemde haar Tora.
Zij en Pedro werden dikke maatjes, alleen heeft dat niet lang mogen duren driekwart jaar later overleed Pedro op 13 1/2 jarige leeftijd.
Maar inmiddels had het dh virus toegeslagen en er kwam er nog een dh reu bij Bo-Kay genaamd.
Dus waren ze weer met hun vieren en dat is tot opheden zo gebleven.
Ik heb nog even zitten denken om er nog een dh bij te nemen, maar
aangezien ons hetzelfde gebeurde als jaren geleden met de 2 teckel
reutjes, heb ik dat maar gauw uit mijn hoofd gezet.
We hebben nu namelijk 2 dames die niet met elkaar overweg kunnen, en dat is nog erger dan 2 reuen kan ik je vertellen.
Dus voor degene die de draad kwijt zijn nog eenmaal de honden op een rijtje die nu nog bij ons wonen:
Tim, teckel 9 jaar
Danka, bayrischer gebirgsschweisshund 8 jaar
Tora, duitse herder 3 jaar
Bo-Kay, duitse herder 2 jaar
Veel kijk en leesplezier en vergeet vooral niet een berichtje achter te laten in het gastenboek.

Ook een gratis website? Kijk op Dierenforum