meerkoetenjongen grootbrengen

Plaats hier al je vragen/opmerkingen over vogels.

Moderators: Nouzie, Chanou

meerkoetenjongen grootbrengen

Postdoor skeepy op wo jul 28, 2010 23:49

hallo, is er iemand die mij kan vertellen hoe je 2 verlaten meerkoetenjongen groot brengt???
Er is een voorbroedsel, maar deze zijn nog niet zo groot dat ze de andere kunnen voeren, dat hebben ze nog niet.
de twee kleine pluizenbolletjes zijn ongeveer 14 dagen oud, sinds 3 dagen zie ik de ouders niet meer.
Heel raar want een meerkoet is een zorgzame ouder.
Nog een vraag, in de andere vijver is ook een meerkoetenpaar met 5 jongen van ongeveer 2 maanden.
Kan ik die twee kleine meerkoetjes bij dit paar met jongen onderbrengen of worden ze verstoten.!!!!
Tot nu toe voer ik de pluisjes met wat bruin brood, meergraan, maar dat is natuurlijk niet goed om ze groot te brengen.
Ik heb zelf een vijver met veel waterplanten, niet zo groot, maar wel voedzaam, is dat ook een mogelijkheid??
Hoe kan ik ze vangen, zo tam als ze zijn als ik kom aanlopen, maar vangen is een ander onderwerp.

Is er een mogelijkheid de vogelopvang te vragen???

Veel vragen, maar de beesdjes zijn echt te klein om groot te worden en ze kunnen ook niet duiken zoals hun ouders. De twee andere grotere jongen kunnen dat ook nog niet, maar daarover maak ik me geen zorgen, die redden het wel.

Wie o wie kan deze koetjes of mij helpen

henneke ruiz 06-44728058

skeepy
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Geslacht: Onbekend
Leeftijd:

Keer terug naar Vogels