Katten uitlaten!

Plaats hier al je overige zaken over katten.

Moderators: Essie, LenM

Katten uitlaten!

Postdoor amset op wo jul 28, 2010 20:46

Hallo,

Ik had even een vraagje :-k . Ik heb thuis Sphynxen en 1 daarvan laat ik elke dag uit (als het ff lekker weer is.). Ik heb hem nog nooit getraind hiervoor en bij de cattery is hij nog nooit uitgelaten aan een riempje, dus toen heb ik het 1 keer geprobeerd en sindsdien ging het zonder training meteen goed, dus nu laat ik hem uit en hij volgt dan goed. Als ik naar winkels ga of boodschappen doe loopt hij rustig mee, soms gaat hij mee naar het park.
Hij vind dit echt een geweldige activiteit :smelt: . Ik heb hem ook een keer meegenomen aan een lijntje naar een school.Veel mensen kijken me met grote ogen , een kale kat en die wordt ook nog eens uitgelaten :shock: ? Maar mijn Ashkin staat elke dag weer op de voordeur te krabbelen dat hij naar buiten wil. Hij vind het hartstikke leuk om met kinderen van de buurt te wandelen.
En nu is mijn vraag: Zijn er nog andere mensen die hun kat uitlaten? En wat is je mening over katten uitlaten :?:

Groetjes A&A
I love my beautifull, full of energie hairless cats!! A&A
amset
Snuffelaar
Snuffelaar

Geslacht: Vrouw
Leeftijd:

Postdoor daxira op do jul 29, 2010 7:40

Opzich ben ik het er niet mee eens dat katten uitgelaten worden want in principe moet de kat gewoon los naar buiten kunnen maar, er zijn uitzonderingen stel dat je in een drukke buurt woont, je hebt een echte raskat en je laat hem buiten dan is er een grote kans dat hij meegenomen word. Voor de mensen die hun kat in eerste instantie binnen houden vind ik het wel een goede oplossing want dan kan de kat tenminste naar buiten toe. Echter heb ik 2 Maine Coon katten die ook gewoon los buiten rondlopen en dat gaat tot nu toe prima! Het liefst heb ik katten dus gewoon los buiten maar dit is in sommige situatie's een prima alternatief.

Groetjes, Anne Merel :wave:

daxira
Speurneus
Speurneus

Leeftijd:

Postdoor amset op do jul 29, 2010 9:41

Ja dat is ook zo, het zijn ook raskatten en het is best een druk, dus dat is dan ook de reden dat ik zeniet alleen naar buiten laat gaan in de tuin, want dan is er altijd een gevaar dat ze worden gestolen. We laten ze wel los door de tuin lopen met een net eroverheen. En volgens mij vind Ashkin het leuker om aan een riempje samen met mij naar buiten gaan leuker dan alleen zonder riempje. Als ik de voordeur open zet wacht hij totdat ik naar buiten komt ( behalve als er een kat voor de deur staat want daar vliegt die op af...)Hij is heeeel aggressief tegen onbekende katten...
A&A
I love my beautifull, full of energie hairless cats!! A&A
amset
Snuffelaar
Snuffelaar

Leeftijd:

Postdoor Diesel73 op do jul 29, 2010 12:02

Opzich ben ik het er niet mee eens dat katten uitgelaten worden want in principe moet de kat gewoon los naar buiten kunnen maar

[-X Niet mee eens want dan is poes
1-potentieel kanonnenvoer voor auto's, etc.
2-kan mijn huisdier iemand anders zijn last zijn.
3-kan hij gestolen worden.

Oscar gaat altijd mee aan de riem, net als de honden. En Oscar is 'maar' een gewone kortharige europees. ;)
You can chain me, you can torture me, you can destroy this body but you will NEVER imprison my mind.
Diesel73
Dierenforum verslaafde
Dierenforum verslaafde

Geslacht: Man
Leeftijd: 37

Re:

Postdoor Nonsy op do jul 29, 2010 13:17

Diesel73 schreef:
Opzich ben ik het er niet mee eens dat katten uitgelaten worden want in principe moet de kat gewoon los naar buiten kunnen maar

[-X Niet mee eens want dan is poes
1-potentieel kanonnenvoer voor auto's, etc.
2-kan mijn huisdier iemand anders zijn last zijn.
3-kan hij gestolen worden.

Oscar gaat altijd mee aan de riem, net als de honden. En Oscar is 'maar' een gewone kortharige europees. ;)

Ben het er hlemaal mee eens...
Helaas heb ik al eens last gehad van andermans katten en dit geintje heeft me meer dan 800 euro gekost.. Nu zijn mijn katten raskatten en lopen alleen in onze tuin of in de grote ren.. Maar ik vind het verschrikkelijk als mijn katten anderen tot last zouden zijn, overreden of gestolen zouden worden...
Dieren zijn vrienden voor het leven, laten wij mensen dat ook voor hun zijn!
Nonsy
Dierenliefhebber
Dierenliefhebber

Leeftijd: 27

Postdoor Diesel73 op do jul 29, 2010 17:59

Maar ik vind het verschrikkelijk als mijn katten anderen tot last zouden zijn, overreden of gestolen zouden worden...

Vind ik dus ook. Bij mij is het begonnen omdat IK het wat zielig vond omdat de honden wèl altijd mee buiten mogen. En dus gaat poesding vanaf zijn 8 weken ook altijd mee aan de riem.
Enigste gemakkelijkere met poes tegenover de honden is wèl dat poes niet zeurt om te gaan wandelen als het regent :lol: .
You can chain me, you can torture me, you can destroy this body but you will NEVER imprison my mind.
Diesel73
Dierenforum verslaafde
Dierenforum verslaafde

Geslacht: Man
Leeftijd: 37

Keer terug naar Katten overige