Welk voer geven jullie?

Plaats hier al je vragen over de verzorging van je kat.

Moderators: Essie, LenM

Postdoor maximilian op vr dec 01, 2006 20:32

Ik geef mijn maximilian gewoon brokken van een huismerk van een supermarkt. Heb Wiskas ed geprobeerd maar hij vind het niets. Ook een vleesmix vindt hij niet lekker, hij heeft duidelijk een voorkeur voor vis!
De gehele dag staan er brokken voor hem en dan geef ik hem verspreid over de de dag nog een maaltijdzakje van wiskas. Daar is hij verzot op :ok: , en met die zakjes maakt het hem niet uit of het vis of vlees is.
Milow, mijn schatje!!
maximilian
Snuffelaar
Snuffelaar

Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 27

Postdoor Chrismo op ma dec 04, 2006 21:17

Onze katten hebben ook de hele dag eten staan. Voor beide staat er een bakje met brokjes van Whiskas (omdat ze dat het lekkerste vinden) en natuurlijk water. En 3x per dag krijgen ze beide een eetlepel whiskas. Af en toe krijgen ze een zakje van whiskas dat vinden ze ook heel lekker.

Groetjes Monique
Chrismo
Snuffelaar
Snuffelaar

Geslacht: Onbekend
Leeftijd: 33

Postdoor WillyWonka op di dec 05, 2006 21:18

Teun eet alleen Gourmet... En dan alleen de brokjes in gelei :S, hijs een beetje kieskeurig...
En dan hebben we gewoon droge brokjes van de Aldi ofzo.. De hele dag staan..
WillyWonka
Dierenforum verslaafde
Dierenforum verslaafde

Leeftijd: 21

Postdoor Kimba op do dec 07, 2006 13:47

We hebben enkele brokken getest (lidl, friskies, wiskas) en bij ons geld: als het aan de kat lag, kocht ze wiskas. Da's de enige brok waarvan ik kan zeggen dat ze netjes op gewicht zou blijven zonder vleeszakjes ofzo bij te geven)

Dus bij ons brokjes van wiskas senoir. Zakjes komen van aldi, lidl en wiskas. Dat maakt haar niet zo veel uit.

'snoepjes' wil ze dan weer enkel de staafjes van felix. (krijgt ze enkel op zaterdag omdat mijn nichtje haar graag iets geeft als die op bezoek is)
Kimba
Dierenfanaat
Dierenfanaat

Leeftijd: 33

Postdoor LenM op do dec 07, 2006 20:03

ik geef alleen nig maar Maine Coon voer van RC.
Simba heeft natuurlijk geen dikke darm meer en is ook zijn opslag kwijt en alleen op dit voer is zijn ontlasting nog iets stevig, zodat hij niet de hele dag door ontlasting loopt te lekken.
Ik stap op niks anders meer over ;)
LenM
Moderator
Moderator

Leeftijd: 40

Postdoor Annemarie op za dec 09, 2006 18:28

Binnenkort gaan wij proberen om over te stappen op Orijen kattenvoeding. Over Royal Canin ben ik niet helemaal tevreden, er schijnen nogal wat chemische toevoegingen in te zitten. Robbie kan er niet goed tegen, hij spuugt het telkens uit.

Orijen is een vrij nieuw Canadees product. Het is 100% biologisch en bestaat uit 75% vlees (geen afval maar geschikt voor menselijke consumptie) en 25% groenten en fruit. Daarnaast zijn er absoluut géén granen, géén geur-, kleur-, smaakstoffen, conserveermiddelen en andere chemische troep toegevoegd. Orijen is vergelijkbaar met Acana (is van dezelfde producent) en het zou de allerbeste brok moeten zijn die op de markt is. Het is dan ook iets prijziger dan Royal Canin: 52 euro voor 7kg. Ik ben benieuwd hoe de katten het erop doen.

Meer informatie is te vinden op:

http://www.petsfamily.com/pf/index.php?id=930

http://www.petsfamily.com/pf/index.php?id=952

http://www.championpetfoods.com
Annemarie
Site Admin
Site Admin

Leeftijd: 25

Postdoor Sabrina op za dec 09, 2006 23:24

Ik geef mijn kat vanalles naast Iams
Iams vind ik gewoon een goed product, maar omdat ik ook niet elke dag hetzelfde wil eten en omdat het handig is alsie alles lust eet ie vanalle soorten merken

alleen de laatste tijd vindie wiskas-zakjes niet zo lekker als de iams zakjes
als je n tiepvaut vind, maggie m houwe!
http://distance-creations.nl
Sabrina
Dierenfanaat
Dierenfanaat

Postdoor chicca op di jan 09, 2007 8:04

Ik geef mijn poes Nutro Choise (kitten) Ik gaf haar altijd van die zakjes Whiskas totdat iemand in een dierenspeciaalzaak tegen ons zei dat hier heel erg veel vocht inzat en niet alles inzat wat de kat nodig had. Ik had zoiets van, daar heb je weer zo'n verkoper met zijn mooie praatjes om ons iets duurs aan te smeren, maar ik ben het voer toch gaan proberen. Het is een zak van 3 kg en is rond de 23 euro. Maar ik doe er zo'n 5 weken mee (misschien nog wel langer) En dus uiteindelijk een heel stuk goedkoper dan al die zakjes van Whiskas die ik voor haar kocht.
Haar ontlasting stinkt nu totaal niet meer en is niet zo waterig meer als voorheen. Ik ben erg tevreden met dit merk. =D>

chicca
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Leeftijd: 31

Postdoor Lizzeh op di jan 09, 2007 16:50

Mijn kat zweert bij mini hondenbrokken van Bonzo, zelfs de duurste kattenbrokken hoeft hij niet. Daarnaast eet hij eigenlijk alleen de gele bakjes Sheba, hij is nogal kieskeurig en wilt blijkbaar altijd hetzelfde eten. Oja, soms pikt hij ook de grote hondenbrokken van de hond af. Verder krijgt hij altijd voer wanneer hij daarom vraagt (hij vliegt je aan als hij naar buiten wil of honger heeft).
Bescherm de dieren tegen de beesten!
Lizzeh
Snuffelaar
Snuffelaar

Leeftijd: 22

Postdoor aphro_ruled op di jan 09, 2007 23:06

De mijne krijgt Hill's (hairball-control) en 's avonds een half versheidszakje (zeker na een training anders houd hij ni op).
En er staan bij ons nooit brokjes heel de dag door, enkel een beetje als hij honger heeft en meestal wel op dezelfde tijdsippen ('s morgends, 's middags, en in de loop van de avond twee maal)

Trouwens tellen de muizen die hij opeet ook bij de voeding ;) ik geef ze dan wel niet zelf, maar hij speelt ze toch binnen.
Groetjes van mij en een pootje van al de diertjes.
aphro_ruled
Dierenfanaat
Dierenfanaat

Postdoor Grietje op vr jan 12, 2007 17:22

mijn katten krijgen friskies - droogvoer - staat er altijd
en felix - natvoer - enkel op woensdag en zondag

Grietjes
Grietje
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Leeftijd: 27

Postdoor FoxZillah op vr jan 12, 2007 19:16

Mijne krijgt Discus brok.
Ik doe iedere dag het bakje helemaal vol. Als ik de dag erna terug kom en het bakje is nog niet leeg, laat ik hem eerst dat op eten voor die weer vers voer bij krijgt.

Of hij er dik van wordt weet ik niet. Hij is wel dik, maar hij vangt ook flink wat muizen, en eet deze ook wel eens op.
Verder haald die bij de hond honden brokken weg, als ik de geiten en/of het paard brood voer haald die hier ook nog wel wat weg.
In de buurt vangt die meestal ook nog wel wat te eten (ze kennen hem allemaal hiero)

Dus of hij dik wordt van de brok, of van alles wat die nog weg haald en extra krijgt.. tja..
I dunno
FoxZillah
Dierengek
Dierengek

Leeftijd: 23

Postdoor aphro_ruled op vr jan 12, 2007 21:41

Juist teweten gekomen dat mijn lieve kat van de buurvrouw ook friskies krijgt.
En vandaag van mijn papie nog twee zakjes dieetvoer van Eukanuba gekregen (tegen nierstenen ofzo), hehe, wel handig als je papa dierenarts is, alles wat over datum is kan niet meer verkocht worden en krijt hij mee naar huis. Dus vanaf nu Hill's gemengd met eukanuba.
Groetjes van mij en een pootje van al de diertjes.
aphro_ruled
Dierenfanaat
Dierenfanaat

Postdoor Poehbeertje op zo jan 14, 2007 10:52

Mijn kat krijgt Urinary S/O. Dit is speciaal voer van de dierenarts voor zijn blaas. Hij heeft namelijk heel erge blaasgruis gehad vorig jaar.
Poehbeertje
Dierenfanaat
Dierenfanaat

Postdoor Niobe op zo jan 14, 2007 23:10

Wij geven onze poezen de ganse dag korreltjes van wiskas (niet echt specifiek een bepaalde hoeveelheid, als het bakje leeg is dan vul ik die gewoon bij) en 's avonds krijgen ze een doos (elk +/- 200gr elk) van wiskas. Voor de rest geven we ze af en toe koekjes tegen haarballen, en ja ook van wiskas. Ik heb al verschillende merken geprobeerd maar ze hebben het liefst wiskas! Zoals bij velen, zijn onze poezen nogal vewend!!

goetjes,

Niobe
Niobe
Snuffelaar
Snuffelaar

Leeftijd: 29

VorigeVolgende

Keer terug naar Katten verzorging