Welk voer geven jullie?

Plaats hier al je vragen over de verzorging van je kat.

Moderators: Essie, LenM

Welk voer geven jullie?

Postdoor Marcha op di jul 15, 2003 9:23

Om even met elkaar te vergelijken vraag ik me af welk voer, zowel brokken als blik, jullie je katten voeren. En wat zijn jullie ervaringen hiermee? Vind je kat het lekker, wordt hij er snel dik van of juist niet etc. :D

Lara krijgt van mij Royal Canin baby brokjes. Ik ben hier erg tevreden over ook omdat de brokjes klein van formaat zijn waardoor Lara ze makkelijk kan eten. Helemaal in het begin heb ik haar wel Wiskas geprobeerd te voeren maar dat luste ze niet, zodoende ben ik overgestapt op Royal Canin. Ook de prijs vind ik best meevallen, dus waarschijnlijk blijf ik haar dit wel voeren :)

S'avonds krijgt Lara een half maaltijdzakje Wiskas Junior wat ze dan weer wel heel graag lust :). Wanneer het etenstijd voor haar is staat ze dan ook al flink te miauwen zodat ik het zeker niet vergeet ;).
Marcha
Moderator
Moderator

Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 25

Postdoor Lianne op di jul 15, 2003 10:48

Onze katten krijgen alleen Tom Poes brokjes, ze vinden het lekker en zijn goed op gewicht.
Lianne
Speurneus
Speurneus

Leeftijd: 31

Postdoor Xena op di jul 15, 2003 11:03

Moene en Xena krijgen brokjes van Royal Canin. Helaas moet Fresco op een nierdieet wegens beginnend nierfalen. Hij krijgt het nierdieetvoer van Royal Canin. Tussen haakjes, ik bezit geen aandelen bij RC, maar dit is zowat het enige wat die verwende katten lusten ...
Xena
Dierenliefhebber
Dierenliefhebber

Leeftijd:

Postdoor Angel op di jul 15, 2003 11:08

Hoi ik krijg volgende week ook een poesje van 6 weken. Kan ik haar gewoon wiskas brokjes geven met die maaltijdzakjes erbij of is dit niet zo goed?? Liefs Angel
Angel
Speurneus
Speurneus

Leeftijd: 26

Postdoor Annemarie op di jul 15, 2003 11:31

Wij wilden haar eerst ook Whiskas brokjes geven. Ze lustte het niet en al snel zijn we overgestapt op Royal Canin Baby Cat, vooral omdat ik gehoord heb dat er zoveel mensen zijn met goede ervaringen hiermee. En omdat er vol lof wordt gezegd dat er alle voedingsstoffen in zitten die je kleintje nodig heeft.

Ze krijgt er elke dag een maaltijdzakje bij of een kuipje Felix Junior, daar is ze helemaal dol op.
Annemarie
Site Admin
Site Admin

Postdoor Marcha op di jul 15, 2003 12:09

Ff off-topic hoor ;) ,Eet Nori zo'n heel maaltijdzakje op dan :shock: ? Lara krijgt soms nog niet eens een half zakje in een keer op...Dan laat ze het gewoon zo lang staan dat ik het weg moet gooien.... :?

Enne Angel, je kunt je kitten gewoon brokjes voor jonge katjes geven en dan bv. s'avonds blikvoer of een maaltijdzakje ;)
Marcha
Moderator
Moderator

Postdoor Angel op di jul 15, 2003 12:21

Hoi
Ik hoorde dat een kitten 4a5 kee per dag moet eten, geld dat ook als er heel de dag brokjes staan of moet het dan blikvoer zijn? Je leest zoveel verschillende dingen over blikvoer, volgens de ene is het heel slecht en volgens de ander weer goed! Ik weet het ook niet meer, waarschijnlijk maak ik me gewoon te bezorgd om Djemie, en dat terwijl ik haar nog niet eens heb!!
Angel
Speurneus
Speurneus

Postdoor Annemarie op di jul 15, 2003 12:25

Marcha schreef:Ff off-topic hoor ;) ,Eet Nori zo'n heel maaltijdzakje op dan :shock: ? Lara krijgt soms nog niet eens een half zakje in een keer op...Dan laat ze het gewoon zo lang staan dat ik het weg moet gooien.... :?

Enne Angel, je kunt je kitten gewoon brokjes voor jonge katjes geven en dan bv. s'avonds blikvoer of een maaltijdzakje ;)

Nou nee haha we hebben hier nog zo'n tijger rondlopen en die smikkelt weleens mee. Zet ik een half zakkie neer dan is het al snel op :lol:
Annemarie
Site Admin
Site Admin

Postdoor Annemarie op di jul 15, 2003 12:27

Angel schreef:Hoi
Ik hoorde dat een kitten 4a5 kee per dag moet eten, geld dat ook als er heel de dag brokjes staan of moet het dan blikvoer zijn? Je leest zoveel verschillende dingen over blikvoer, volgens de ene is het heel slecht en volgens de ander weer goed! Ik weet het ook niet meer, waarschijnlijk maak ik me gewoon te bezorgd om Djemie, en dat terwijl ik haar nog niet eens heb!!

Omdat ze nog zo jong is zou ik voor haar de hele dag Royal Canin Baby Cat neer zetten (dus een bakje) en een half zakje kitten zachtvoer geven. Harde brokjes zijn belangrijk voor haar ontwikkeling, alleen zachtvoer (natvoer) geven is niet gezond.
Annemarie
Site Admin
Site Admin

Postdoor Marcha op di jul 15, 2003 13:08

Nou nee haha we hebben hier nog zo'n tijger rondlopen en die smikkelt weleens mee. Zet ik een half zakkie neer dan is het al snel op

Ow, haha :lol: ik dacht al, die kan flink eten dan ;)
Marcha
Moderator
Moderator

Postdoor Dineke op di jul 15, 2003 21:43

Ik geef de volwassen katten een mix van Felix (eenderde) en Royal Canin fit (tweederde). Felix vinden ze heel lekker en Royal Canin helpt tegen nierproblemen en zorgt ervoor dat ze minder last hebben van haarballen.
De kleine krijgt een half om half mix van Hills kitten en Royal Canin baby.
Alleen de oudste kat eet af en toe blikvoer de andere twee lusten het niet. Zij krijgt af en toe een blikje felix (nee, niet alles in een keer ;) ).

Oh, ik weet niet of het bij allemaal zo is, maar bij de Jumper bij mij in de buurt kan je dure brokken zelf in zakken scheppen en dat kost aanzienlijk minder!! De Royal Canin Fit brokken bijv. kosten in een zak van twee kilo ong. 18 euro, terwijl ik hetzelfde voer zelf kan scheppen en dan kost het 5 euro per kilo. Dat is nogal een verschil!! Het lijkt me sterk dat ze dat alleen bij de Jumper bij mij in de buurt doen, dus misschien een tip??

x Dineke
With both feet on the ground, you won't get far.
Dineke
Speurneus
Speurneus

Leeftijd: 30

Postdoor Dineke op di jul 15, 2003 21:49

bij de weg, ze hebben altijd brokjes staan, ik geef ze dus niet twee keer per dag iets. Ik heb een vaste hoeveelheid brokjes en die doe ik 's ochtends in de bakjes. Daar kunnen ze dan de hele dag door van eten. Vooral Jip, mijn rooie kater houd er niet van om een hele maaltijd in een keer te eten, dus vandaar dat ik ben overgestapt naar dit systeem toen hij klein was. Jazz wil wel graag in een keer haar buikje vol eten, dus die krijgt 's avonds een bakje felix blikvoer. En 's ochtens eet ze dan haar brokjes.
With both feet on the ground, you won't get far.
Dineke
Speurneus
Speurneus

Postdoor Laura op do jul 17, 2003 9:36

Nila eet alleen maar brokken. Moet niks hebben van maaltijdzakjes of blikvoer. Ik wissel altijd af. Zodra het pak leeg is koop ik weer een ander merk. Zo blijven ze variatie hebben ;) Dus, de ene keer whiskas, andere keer gourmet dan weer eens kittekat en dan weer eens felix ;) Gourmet vind Nila, maar ook Dibbes het lekkerst.

Dibbes eet altijd gezellig brokken mee met Nila, maar eet ook graag maaltijdzakjes. Hij krijgt 1 zakje per dag :)
Laura
Dierenforum verslaafde
Dierenforum verslaafde

Leeftijd: 28

Postdoor Angel op do jul 17, 2003 12:27

Dus als ze alleen maar bv whiskas brokjes eten is dat ook goed??
Dacht dat dat alleen maar kon met die royal canin brokjes. Goed om te weten! Djemie komt trouwens volgende week zaterdag, het gaat nou tenminste een beetje opschieten!
Liefs Angel
Angel
Speurneus
Speurneus

Postdoor Janneke_G op do jul 17, 2003 14:54

Ik heb ook de hele dag eten staan. In dit geval RC Maine Coon 31. ZE vinden het superlekker. En 1 keer in de week krijgen ze las verwennerij wat blikvoer.

Groetjes, Janneke.
Janneke_G
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Volgende

Keer terug naar Katten verzorging