nagels knippen

Plaats hier al je vragen over de verzorging van je kat.

Moderators: Essie, LenM

nagels knippen

Postdoor grietje54 op do jan 14, 2010 19:23

Hoi
IK ben griet en heb een vraag ik heb een maincoon van een half jaar.
Nu wil ik zijn nagels knippen heb iemand dit vaker gedaan en zoja hoe ga ik dat doen
of kan ik dit beter door de dierenarts laten doen.

vr gr griet

grietje54
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Geslacht: Onbekend
Leeftijd:

Postdoor Annemarie op vr jan 15, 2010 12:58

Eerst even een nagelknipper halen bij de dierenwinkel en dan denk ik dat je met onderstaand filmpje al een heel eind komt.

http://hoemoetdatdan.nl/node/352

:ok:

Als je het toch niet aandurft gewoon ff langs de dierenarts, die heeft het zo gepiept ;)
Annemarie
Site Admin
Site Admin

Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 25

Postdoor Tuxedoman op vr jan 15, 2010 21:36

fun fact: het bloedvat onder de nagel wordt ook wel "leven" genoemd.

veel succes met het knippen van je poessies :D
je weet pas wat schattig is als je een kitten op het hoofd van een hond ziet zitten :D

Tuxedoman
Dierenliefhebber
Dierenliefhebber

Geslacht: Man
Leeftijd: 17

Postdoor petspassion op ma jan 18, 2010 13:42

Met een speciale nagelschaar voor dieren moet je het inderdaad zelf kunnen.
Bij mijn katten kan je het leven heel goed zien omdat ze vrij lichte nagels hebben.
Sommige katten hebben ze wat donkerder en dan is het lastig om te zien.

Bij twijfel kan je het altijd een keertje samen met de DA doen, die willen het je vaak ook wel uitleggen en laten zien zodat je het daarna zelf kan.

Zelf doen wij het altijd met ons tweeƫn, ik hou de kat vast en mijn vriend knipt dan de nagels. Persoonlijk vind ik dat fijner omdat ik de kat zo af kan leiden en hij helemaal niet door heeft dat er geknipt wordt. Onze katten vinden het niet zo heel leuk namelijk en stribbelen tegen als je het alleen probeert te doen.
Gelukkig zijn er ook genoeg katten die het prima vinden en dan kan je het ook prima alleen.

Karen
http://www.petspassion.nl
de online dierenwinkel met passie voor dieren!

petspassion
Snuffelaar
Snuffelaar

Geslacht: Onbekend
Leeftijd:

Postdoor amset op ma jul 26, 2010 18:07

Nou het is niet altijd nodig om er voor naar de dierenarts te gaan. Ik doe het altijd in mijn eentje en ik heb er geen problemen meem, gewoon alleen het doorzichtige stuk van de nagel afknippen. Ik heb een trucje om makkelijk in je eentje de nagels re knippen. Ik ga namelijk op de grond zitten op mij knieƫn en dan klem ik mijn kat lichtjes vast tussen mijn benen zodat ik mijn handen vrij heb om de nagels te knippen, met de ene hand knijp ik dan zachtjes in het pootje zodat de nagels te voorschijn komen en met de andere hand knip ik ze.
I love my beautifull, full of energie hairless cats!! A&A
amset
Snuffelaar
Snuffelaar

Leeftijd:

Heel makkelijk

Postdoor daxira op di jul 27, 2010 14:38

ga op de grond zitten op mij knieƫn en dan klem ik mijn kat lichtjes vast tussen mijn benen zodat ik mijn handen vrij heb om de nagels te knippen, met de ene hand knijp ik dan zachtjes in het pootje zodat de nagels te voorschijn komen en met de andere hand knip ik ze.

wij doen thuis exact hetzelfde met onze 3 katten en zelf ik (nu 13) kan het al in mijn eentje, op deze manier is het absoluut niet moeilijk, het is alleen wel zo dat als je het zelf eng vind je toch beter naar de dierenarts kunt gaan, als je namelijk zenuwachtig of bang bent maak je eerder fouten en ik ga dan meestal een beetje met mijn handen trillen dus je kunt het eerst zelf proberen en als het niet lukt dan staat de dierenarts altijd voor je klaar :cheese:

groetjes, Anne Merel
Groetjes van Anne Merel en de KliederClub,
Boy, Caitlinn, Zoey, Shanon, Thika, Maltjik, Dotscka, Nouscka, Kira en Odo

daxira
Speurneus
Speurneus

Leeftijd:

Keer terug naar Katten verzorging