kat met jasje ?

Plaats hier al je vragen over de verzorging van je kat.

Moderators: Essie, LenM

kat met jasje ?

Postdoor anouk-claeys op za apr 25, 2009 12:49

hallo
ik heb een lang harige kat.
ik kam hem bijna elke dg maar hij loopt ook buiten dus er komt veel vuiligheid in zij vacht en nu heeft hij klitten ik ben heel voorzichtig de klitten aan het verwijderen maar nu heeft hij zo plekken waar zijn haar kort is (niet kaal)
hij gaat overdag naar buiten savond's blijft hij binnen.
zou ik hem tijdelijk jesja aan doen of is dan niet nodig?
groetjes anouk

anouk-claeys
Snuffelaar
Snuffelaar

Geslacht: Onbekend
Leeftijd: 22

Postdoor ladydynasty op ma apr 27, 2009 10:26

een kat een jasje aan?? 8-[
zou het niet doen, en is ook niet nodig
neem ook eens een kijkje op mijn dierensite http://ladydynasty.dierenforum.nl -->als je wilt natuurlijk he ;)

*Een hond heeft een baas, maar een kat heeft personeel*
ladydynasty
Dierenkenner
Dierenkenner

Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 28

Postdoor web_tiger op ma apr 27, 2009 16:18

Ik zou zeggen hou hem binnen maar goed dat blijft een discussie punt...

Maar ben het buiten dat, wel eens met Ladydynesty ik denk dat je het beter zo kan laten hoe het nu is want en jasje aan is voor een kat eerder een belemering in zijn beweging dan en must om aan te hebben hij is zonder jas beter af lijkt me.
Groetjes Danielle

leave me a message at my site: WebTiger
web_tiger
Dierenfanaat
Dierenfanaat

Leeftijd: 24

Postdoor anouk-claeys op wo mei 06, 2009 10:22

jep dat dacht ik ook tis niet dat hij kaals is zijn haar is wat korter dan anders
en als het koud is wil hij toch niet buiten dan blijft hij lekker binnen.
ik kan hem wel niet de heletijd binnen houden dan zoort hij ons oren er af.

anouk-claeys
Snuffelaar
Snuffelaar

Postdoor gerritsenlaura op do mei 28, 2009 15:48

hoi anouk,

je moet een langharige kat sowieso elke dag/om de dag kammen.
doe je dat wel?
wij hebben namelijk ook een langharige kat die naar buiten gaat en
nergens last van heeft.
een goede verzorging is het halve werk!

groetjes laura

gerritsenlaura
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Leeftijd: 24

Postdoor Siche op do mei 28, 2009 17:32

Hallo Anouk!

een jasje lijkt me niet zo'n puik plan. Ik denk dat je kat dat niet echt heel leuk gaat vinden, #-o bewegen zal dan ook wat lastiger gaan voor het beestje.

Idd is het belangirjk om een langharige kat elke dag te kammen, anders krijgt hij klitten. Maar misschien is het ook een idee om het beestje eens in de zoveel tijd te trimmen. Dan kunnen ze het oude haar eruit plukken en weer lekker kortwieken.....

Siche
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Leeftijd: 28

Postdoor Elcie op di sep 15, 2009 21:30

Wat voor dier is het precies?

Persen hebben namelijk zo'n dunne vacht dat het absoluut geen beveiliging geeft tegen de kou. Maar als hij al zolang 's avonds en overdag buiten komt met elk weer zal hij het wel gewend zijn en is een jasje niet echt nodig.

Daarbij houden katten niet van dingen aan hun lichaam. Ze verliezen namelijk hun balans hierdoor. Grappig experiment: Plak een papiertje op de zijkant van een kat, en zie hoe hij niet eens meer vooruit komt omdat hij totaal uit balans is.
Dus ik zou kattenkleding bij voorkeur helemaal afraden tenzij het een dier is die er aangewend is (zoals een naaktkat)
Elcie
Dierenfanaat
Dierenfanaat

Postdoor Oscar-James op do sep 17, 2009 23:07

ik doe ook even een gooi!

mijn brits langhaar is ooit al eens onder verdoving volledig uitgeklit! heel fijn! Daarna hebben wij haar gekregen met pasgeboren zoon! geweldig samen! alleen nu wordt zoonlief dominant en gaat constant een gevecht aan! waar ik sowieso al niet zo goed weet wat ik daarmee aan moet, hoop dat castreren wat helpt. hoe dan ook dat is een ander probleem.

in dit topic gaat het erom dat de langhaar ineens zoveel klitten erbij heeft omdat die kleine jongen er constant inspringt en aanvalt. ik krijg het echt niet meer bijgekamt dus weet ook neit goed hoe dit aan te pakken. vind het zo jammer!
Spin & Piu
Oscar-James
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Leeftijd: 23

Postdoor amset op ma jul 26, 2010 18:25

Nou ik zou een langarige kat kammen voordat die naar buiten gaat en nadat die naar buiten gaat. Mischien is het handig om je kat niet alleen " bijna elke dag" te kammen, maar 2x per dag. Een truitje aan doen zou ik echt niet doen.
I love my beautifull, full of energie hairless cats!! A&A
amset
Snuffelaar
Snuffelaar

Leeftijd:

Postdoor Nonsy op di jul 27, 2010 8:13

Een kat die buiten loopt een jas aan doen, is niet alleen niet leuk voor de kat.. Maar stel je voor ze springt ergens af en ze blijft hangen en hangt zich dus zelf op..

Ik heb zelf een naakthond, die draagt alleen een jasje als het echt heel koud is, dus in de winter.. Maar zij is ook naakt..

Als je je kat buiten wil laten lopen, dan moet je dr gewoon vaker borstelen...

Wij hebben 2 bengalen, die hebben we opgevangen toen ze 1,5 waren.. Een van de twee wil ook steeds naar buiten.. Maar ik vind het veelste gevaarlijk.. We wonen dichtbij een weg en er zijn al 2 katten overreden uit de straat, dus dat is een reden dat ik ze niet naar buiten wil.. En het jat gevaar is een tweede dat we ze niet los willen.. Wij hebben een grote ren laten bouwen, zo kunnen ze met lekker weer wel naar buiten, maar bestaan de gevaren niet dat ze gejat of overreden worden..
Dieren zijn vrienden voor het leven, laten wij mensen dat ook voor hun zijn!
Nonsy
Dierenliefhebber
Dierenliefhebber

Leeftijd: 27

Postdoor daxira op di jul 27, 2010 14:28

absoluut niet een jasje aan doen, ten eerste is het inderdaad een belemmering in zijn doen, ten tweede is het vaak veel te warm voor een jasje (in zomer dan), ten derde is er inderdaad gevaar dat hij zichzelf ophangt(klinkt raar maar het is toch echt mogelijk en dat risico zou ik niet nemen) en ten vierde (komt erg weinig voor) kan ze er huidproblemen mee krijgen, dit komt bijna nooit voor maar ik dacht ik noem het toch even, je moet hem/haar gewoon iedere dag goed borstelen en als het ECHT nodig is kun je hem alstijd kortknippen. Het is eigenlijk gewoon te zielig om je dier een jasje aan te doen tenzij deze naakt is !! :roll:

groetjes, Anne Merel

daxira
Speurneus
Speurneus

Leeftijd:

Keer terug naar Katten verzorging