kat & knaagdier samen in 1ruimte

Plaats hier al je vragen over de verzorging van je kat.

Moderators: Essie, LenM

kat & knaagdier samen in 1ruimte

Postdoor marielle* op vr aug 01, 2008 11:59

Hoi,
Katten blijven in mijn hoofd malen (al wil ik ze pas over 1a 2jaar aanschaffen).
SORRY degene die ik pm's gestuurd heb, zoals je ziet denk er nog steeds over na.

Heb momenteel 2hamsterkooien in huiskamer staan(zijn nu 1jr worden 2 a3jaar oud)
Stel dat ik katten neem die overdag alleen in huis mogen, vraag me echt af of dit kan: kat&knaagdiertjes in 1kamer. Bang dat ik valse/ongelukkige hamstertjes krijg.

Vind 1jaar wachten veeeel te lang. Maar diep in mijn hart weet ik dat dat t beste is (dan mogelijk vast contract werk / stabiel priveleventje superchaotisch stressvol geweest) wil 1st een jaartje bekijken hoevaak ben ik thuis en hoe veel tijd ik nog voor ze heb. Als je nooit thuis bent vind ik t zielig etc etc.
marielle*
Snuffelaar
Snuffelaar

Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 33

Postdoor lolgirl op vr aug 01, 2008 14:25

Hey,

Er is een soortgelijke topic hierover.

Lees het eens even ;)

viewtopic.php?f=15&t=34331
Niet storen! Ik ben gestoord genoeg! :)
lolgirl
Dierengek
Dierengek

Leeftijd: 28

Postdoor *bonnie* op za aug 02, 2008 9:33

Ik zou nooit het risico nemen...

*bonnie*
Dierenfanaat
Dierenfanaat

Geslacht: Onbekend
Leeftijd: 33

Postdoor Yellow op zo nov 30, 2008 23:41

Misschien een beetje een oud topic, maar heb er wel een beetje ervaring mee...

Mijn ouders hadden lang 2 cavia's en 2 katten. De katten waren niet eens echt geïnteresseerd in de cavia's zolang ze in de kooi zaten. Ja soms, maar dan zaten ze vooral te kijken naar die rare bewegende dingen in die kooi. Ze hebben ze nooit proberen te vangen ofzo. En als ik een cavia op schoot had waren de katten er vooral bang van. Ik moest alleen uitkijken dat de cavia dan geen klauw op zijn snuit kreeg.

Maar een hamster is natuurlijk een stuk kleiner dan een cavia, maar zolang ze in de kooi zitten zie ik niet zoveel problemen.
Yellow
Snuffelaar
Snuffelaar

Geslacht: Onbekend
Leeftijd:

Postdoor Elcie op wo sep 16, 2009 9:26

Het licht aan de kat. Ik zou hier dus wel op ras kiezen als je een kat aan schaft. Als je het misschien pas over een paar jaar doet kan je ook gewoon wachten tot je hamsters er niet meer zijn (klinkt hard, maar ze leven maar een jaar of 3 toch)

Mijn eigen kat gaat prima met knagers, het boeit haar geen hol.
Ze heeft nog nooit in haar leven een knaagdier gezien. Mijn vriend had muizen thuis staan. Toen we gingen samenwonen hebben we haar proberen kennis te laten maken (zodat grootste nieuwschierigheid er af zou zijn)
Maar ze wou er niet naar kijken. En tot de dag van vandaag loopt ze er nog ongeïnteresseerd aan langs :)
Elcie
Dierenfanaat
Dierenfanaat

Leeftijd: 22

Postdoor Elysa op wo sep 16, 2009 11:11

Nou hier in huis kan ik echt geen open kooien met knagers hebben. De muizen en hamster zitten nu in een aquarium en een terrarium dus zijn 'katproof'. Maar wat zouden de dames graag een hapje muis nemen als ze de kans krijgen... Ik zou het niet doen tenzij je de hamsters of katten in een ander vertrek kunt doen als je er niet bij bent. Of de hamsters permanent in een vertrek onderbrengen waar de katten 'nooit' kunnen komen. Katten zijn natuurlijk best snel en als ze een hamster door de tralies heen pakken kan de hamster al een pootje missen voordat je erbij bent.
Nieuwe Site!

Liefs Elysa en alle beestjes.
Elysa
Dierenfanaat
Dierenfanaat

Leeftijd: 21

Postdoor daxira op ma jul 26, 2010 15:48

ik weet dat je waarschijnlijk nu al lang katten hebt maar ik waarschuw ook anderen even, nooit een kat en een hamster in één kamer laten, mijn kat deed een heel jaar lang helemaal niets tegen de hamster en toen was de kamerdeur open toen ik een half uurtje naar de winkel ging en toen ik terugkwam lag de kooi helemaal open en kapot op de grond en hamster was nergens te vinden, 10 minuten later vond ik de hamster dood op de grond, later had ik de kooi daar nog staan en toen zat mijn poes erachter en toen duwde ze per ongeluk de kooi naar beneden dus ik weet nu ook hoe het is gebeurd. Ik moest heel erg huilen en geloof me dat wil je niet meemaken dus wees allemaal alsjebliefd heel voorzichtig en laat je kat nooit alleen in de kamer.

Groetjes, AM

daxira
Speurneus
Speurneus

Leeftijd:

Postdoor amset op di jul 27, 2010 15:57

Ik heb zelf 2 sphynxen thuis die nog nooit knaagdieren hebben gezien tot ze bij ons kwamen. Mijn 2 konijnen zitten in de winter een tijdje binnen samen met de katten in de woonkamer. In het begin sprongen ze elke keer op de kooi of bleven er urenlang naar staren, maar na 2 dagen waren ze het gewend en keken niet meer om naar ze. Mischien is het handig als jij dan kittens neemt, zodat ze eraan kunnen wennen.
Groetjes A&A
I love my beautifull, full of energie hairless cats!! A&A
amset
Snuffelaar
Snuffelaar

Leeftijd:

Postdoor Nonsy op wo jul 28, 2010 9:56

Nu is een konijn ook geen knaagdier en een stuk groter dan een hamster of een muis.. ook de verblijven zijn daardoor groter en zwaarder en dus moeilijker voor katten om ergens af te gooien.. Daarbij staat een konijnenkooi vaak op de grond. Mijn konijnen waren altijd samen met de katten, dat kon prima.. De konijnen liepen gewoon samen met honden en katten los in de tuin.. Het blijft natuurlijk dan wel altijd opletten..

Katten kunnen opzich best in de buurt van knagers komen, al moet je dan een verblijf hebben die zwaar is en niet open te maken is voor katten. Ik zelf heb mijn knagers altijd op een andere kamer gehad, omdat ik het gewoon veiliger vind.. Ook heb ik een kat die constant voor het kooitje zal gaan zitten en dus de dieren steeds opjaagt of wakker maakt..
Dieren zijn vrienden voor het leven, laten wij mensen dat ook voor hun zijn!
Nonsy
Dierenliefhebber
Dierenliefhebber

Leeftijd: 27

Postdoor lolgirl op di aug 10, 2010 16:35

Een vriendin van mij heeft konijn en 2 katten.

Het gaat prima.. Ik denk dat dat komt omdat de katten als kittens bij haar zijn gekomen..
Niet storen! Ik ben gestoord genoeg! :)
lolgirl
Dierengek
Dierengek

Leeftijd: 28

Keer terug naar Katten verzorging