gevaren in en rond het huis!!!!!!!!!!!!!!

Plaats hier al je vragen over de verzorging van je kat.

Moderators: Essie, LenM

Postdoor Electrocute op di sep 11, 2007 20:36

Ik heb vandaag een poesje uit het asiel gehaald. Ze is erg speels en ik denk dat ik toch maar een net ga spannen over het balkon, zodra ze in huis een beetje gewend is.
Electrocute
Speurneus
Speurneus

Geslacht: Onbekend
Leeftijd: 24

Re: gevaren in en rond het huis!!!!!!!!!!!!!!

Postdoor lolgirl op za nov 29, 2008 23:39

Wasmachine en droger: Controleer altijd of er geen kat in gekropen is voor je hem aanzet! Sluit de deuren als de wasmachine en droger niet worden gebruikt, zo kunnen de katten er niet ongezien inkruipen. Maar controleer altijd of er geen kat in zit!!

Er dient dan wel volgende probleem:
Als deurtje van wasmachine dicht is, kan er daar in de wasmachine gaan schimmelen.

Wat je anders kunt doen is deurtje wel op een kier opendoen, maar dan iets zwaars ervoor neerzetten, bijvoorbeeld een wasmand.

Deuren: Een plotselinge windvlaag kan een deur doen dichtslaan. Als er een kattenpootje of –staart tussen zit, is het leed niet te overzien. Houdt bij het openen en sluiten van ramen en deuren dus rekening met de huisdieren.

Je kunt een deurstopper kopen, daarmee voorkom je dat deur plotsing dichtgaat.

Elektrische snoeren: Niet alleen de apparatuur houdt schade over als het snoer door vlijmscherpe kattentandjes wordt doorgebeten, ook de kat krijgt een forse klap.

Je kunt bij een bouw winkel een soort omhulsel kopen voor snoeren. Katten kunnen er dan moeilijk bij komen.
Niet storen! Ik ben gestoord genoeg! :)
lolgirl
Dierengek
Dierengek

Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 28

Postdoor my animals op zo sep 06, 2009 13:52

als je een rolgordijn heb, hang de ketting waar mee je het open/dicht rolt hoog in een knoop. Ze kunnen er door heen lopen en zelf ophangen. Gebeurde bijna bij mijn zusje's katten.

bij zusje gebeurde het met vitrage met lange lussen. haar katten steken hun kop erdoor heen en kwamen niet meer terug.

kabels?? hebben we het over kittens of heelaas ook oudere katten??

Pas op als je een kat heb die alles leuk vind om te pakken.
Mijn zus dr katten pakken graag de asbak, schoenen en slippers gaan allemaal stuk en plastic zakjes.

Halsbandjes:
Horen zeggen: kat kwam in water terecht, bleef met halsband vast te zitten en kwam er niet meer uit( verdronken )
Eigen ervaring: als je geen tussen deur in huis heb, blijven ze met hun halsbandje aan de scharnier vast zitten of ze blijven met hun tanden vast zitten in hun halsband, mijn kat stike erbij door.
My animals are myn best friends !!
my animals
Speurneus
Speurneus

Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 31

Vorige

Keer terug naar Katten verzorging