Petporte kattenluik werkend op chip ervaringen??

Plaats hier al je vragen over de verzorging van je kat.

Moderators: Essie, LenM

Petporte kattenluik werkend op chip ervaringen??

Postdoor wendykastelein op di jul 17, 2007 10:49

Ik wil van jullie graag weten of er mensen zijn met ervaringen betreffende het Petporte kattenluik, dit is een luik wat in te stellen is op de chip van de kat, dit betekend dus voor gechipte katten: geen vreemde katten meer in huis en geen bandje dragen met magneet of zender :ok:
Dat klinkt helmaal naar mijn wens, maar ik wil graag weten of het wel werkt! Het luikje is alleen te koop via http://www.petporte.nl

wendykastelein
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Geslacht: Onbekend
Leeftijd: 31

Postdoor Bubbles op di jul 17, 2007 11:44

Komen er dan wel alle gechipte katten bij je binnen? :P

Heb verder geen ervaring sorry!

Bubbles
Snuffelaar
Snuffelaar

Leeftijd: 21

Postdoor wendykastelein op di jul 17, 2007 12:16

Nee, volgens de beschrijving is het deurtje in te stellen op de chipcode van het betreffende dier. ( tot 12 nummers)

wendykastelein
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Leeftijd: 31

Postdoor Dark_wolf op di jul 17, 2007 13:00

Ik weet het niet...Een vriendin van mij heeft iets gelijksaardig, alleen wel met een bandje. Maar de kat moet heel precies met dat bandje op een bepaalde hoogte en plaats staan voor het luik open gaat. Snap je zo beetje? Tis nogal moeilijk uit te leggen.
When you closed your eyes, did you know what was wrong?
Miss you..!
[url=]Handtekening plaatje[/url]
Dark_wolf
Dierenfanaat
Dierenfanaat

Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 22

Pet Porte

Postdoor xinixxinix op di sep 04, 2007 23:26

Ik heb het kattenluikje nu 3 dagen en geinstalleerd...de katten moesten wel wat wennen. En ik heb ivm een lagere tuin dan deur een verhoging gemaakt. Het werkt erg goed. Zodra ze onder het luifetje komen klikt het systeem open.

Het was even wennen aan de klik, maar nu gaan Swif en Plum er doorheen alsof het oude luikje erin zat! En komt er geen vreemde sproeiende kat meer binnen! Ik vind het zelf echt een aankoop waar ik geen spijt van heb!

xinixxinix
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Leeftijd: 34

Postdoor Electrocute op ma sep 24, 2007 10:55

Fijn dat het zo goed bevalt bij je katten!

Een vriendin van mij heeft zo'n ding ook, het probleem bij haar was dat haar katten altijd op tempo stormram naar binnen sjeezden door het oude kattenluik. Dat kan met zo'n ding helaas niet meer, dus gestootte kattenbolletjes alom :D
Electrocute
Speurneus
Speurneus

Leeftijd: 24

Re: Petporte kattenluik werkend op chip ervaringen??

Postdoor supervrouw1000 op wo jan 30, 2008 21:47

ik heb ook een petporte kattenluik..en inderdaad stormde mijn kat ook als een bezetene door het luik. OF botst er tegenop. Het raampje is te helder dat zien ze dus niet of zijn het niet gewend. De distributeur van het luikje adviseerde een plant in de ren-richting te zetten zodat ze af moeten remmen en zich niet zo bezeren. Goeie tip.

Ik vindt het een supergoed systeem. Behalve dat mijn katten de stroomdraad erafpeuteren. Nou dat moet met tape te doen zijn. En ze moeten wennen aan de piep..ff wachten...en dan gaat het luik open ! perfect systeem alleen nog ff aan de katten leren..

Dus ik ben nog lerende met mijn katten..het werkt perfect overigens

supervrouw1000
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Leeftijd:

Postdoor kariem op vr mei 16, 2008 6:11

Je kunt de petporte kattenluik niet aleen via http://www.petport.nl maar ook via verkooppunten verkrijgen zie de website....

kariem
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Leeftijd:

Postdoor Kucing op ma jul 28, 2008 11:59

Hallo allemaal,

Ik zit erover na te denken om zo'n luik te kopen.

Micky kan nu naar binnen en buiten via een openstaand raam. In oktober/november nemen we een raskat en willen de nieuwe kitten binnenhouden.
Als ik het luik je zou kopen, dan denk ik erover om het omgekeerd te plaatsen (de buitenkant aan de binnenkant).
Als Micky naar buiten wil, wordt dan de chip gelezen en dan kan mijn nieuwe kat niet naar buiten. Micky heeft 4 seconden om naar buiten te kunnen.
Het gaat mij er niet om dat er andere katten naar binnen kunnen, omdat ik in een flat woon. En mijn nieuwe kat wordt dan niet geprogameerd met de chip.

Groetjes
Barbara en Micky
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.

Kucing
Snuffelaar
Snuffelaar

Leeftijd: 43

Postdoor lolgirl op di jul 29, 2008 19:17

Ik vroeg me eigenlijk af of er meerdere chips ingeprogammeerd kunnen worden???
Niet storen! Ik ben gestoord genoeg! :)
lolgirl
Dierengek
Dierengek

Leeftijd: 28

Postdoor Kucing op di jul 29, 2008 22:03

Je kan er 12 chips inprogrammeren.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.

Kucing
Snuffelaar
Snuffelaar

Leeftijd: 43

Postdoor lolgirl op vr aug 01, 2008 14:19

Handig zeg!
Niet storen! Ik ben gestoord genoeg! :)
lolgirl
Dierengek
Dierengek

Leeftijd: 28

Postdoor jaggerleeuw op do maart 05, 2009 12:06

Petporte ervaring:

Sinds een week heb ik de Petporte in gebruik en het bevalt uitstekend!.
Had ik jaren eerder moeten aanschaffen!!!.
Mijn kat is graag buiten en is gewend om buiten zijn behoefte te doen.
Daar ik overdag hele dagen werk was het voor mij een onrustig gevoel vooral wanneer het slecht weer was. Het idee dat hij niet naar binnen kon met hagel omweer of een vechtende kat.

Na inbouwen ( in een weekend, zodat ik er bij was en de kat kon leren hoe het werkte ) heb ik eerst een dag het klepje gewoon met draad opengezet, zodat hij ongestoord en makkelijk in en uit kon lopen. De volgende dag het luikje gesloten!.
Nu was het toch weer even wennen voor hem. Hij deed in begin alleen een pootje door het luik. Toen ben ik achter hem gaan zitten en hem met z’n koppie erdoor geleidt.
Dan weer roepen en klein stukje ham op de rand, zodat hij met z’m kop ver genoeg kwam om het luikje te openen. We zijn nu 5 dagen verder en hij is er al helemaal aan gewend en loopt in en uit.

Dan wat betreft de aanschafkosten: op de site van Petporte worden een aantal verkoopadressen aangegeven. Ik heb er zo’n 7 gebeld in mijn buurt en ben uitgekomen bij een dierenkliniek in Leiden ”Mare dierenkliniek” .
De prijs was € 152,50 . Overigens liggen de prijzen van de Petporte nogal uiteen.
De goedkoopste is € 149.50 ( wordt per post verzonden) oplopend tot wel € 229.= !!
Zo is er een site over de Petporte waar je o.a. vragen kan stellen en je gegevens kan inbrengen dan krijg je i.p.v 12 maanden 18 maanden garantie!. ( deze bevestiging moet ik overigens nog per post ontvangen) maar goed wel zo makkelijk.

Dan nog wat Tips:
Ik heb zelf de woningbouw gebeld daar ik niet zeker was of de plaats waar ik de Petporte eerst wilde plaatsen asbest vrij zou zijn!. Nou maar goed dat ik informeerde, want dat was dus wel het geval. Dus daar kon ik niet in gaan boren en zagen.
Ik heb hem toen in de tuindeur geplaatst en staat nog netjes ook!!!.

Verder heb ik het elektriciteitsdraadje, wat onderopzit, mooi weggewerkt met een opplakbaar plastic gootje ( te koop bij ieder bouwcentrum ) onderaan naar de deurscharnier toe, dan stukje draad overhouden en weer een stukje opplakgoot naar beneden langs de muur.
Zo is het draadje netjes weggewerkt en kan het niet bekneld raken of de kat er mee gaan spelen.

Ik en mijn kat zijn er zo gelukkig mee dat ik er zelfs ( voor de lol) even van dik papier een soort van Circus van heb gemaakt, alsof hij als een leeuw de Arena komt binnen lopen!!!

Haal ik er wel weer af hoor, maar staat wel erg leuk!
Als het lukt zet ik een filmpje hiervan er bij.

Om dus nu even kort te zijn: HET IS EEN ECHTE AANRADER!
Laatst bijgewerkt door jaggerleeuw op do maart 26, 2009 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

jaggerleeuw
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Leeftijd:

video filmpje petporte circus jaggerleeuw

Postdoor jaggerleeuw op do maart 05, 2009 14:54

even nog aan bovengeplaatst bericht toevoegen: het bewuste videofilmpje staat op YouTube onder Petporte circus jaggerleeuw..... fff leuk om te zien. :P =D>

jaggerleeuw
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Leeftijd:

Postdoor 1111111 op wo maart 18, 2009 14:15

Handig zeg, helaas heb ik geen katten :(
Meer info kijk op 1111111.dierenforum.nl
1111111
Dierenliefhebber
Dierenliefhebber