door jaggerleeuw op do maart 05, 2009 12:06
Petporte ervaring:
Sinds een week heb ik de Petporte in gebruik en het bevalt uitstekend!.
Had ik jaren eerder moeten aanschaffen!!!.
Mijn kat is graag buiten en is gewend om buiten zijn behoefte te doen.
Daar ik overdag hele dagen werk was het voor mij een onrustig gevoel vooral wanneer het slecht weer was. Het idee dat hij niet naar binnen kon met hagel omweer of een vechtende kat.
Na inbouwen ( in een weekend, zodat ik er bij was en de kat kon leren hoe het werkte ) heb ik eerst een dag het klepje gewoon met draad opengezet, zodat hij ongestoord en makkelijk in en uit kon lopen. De volgende dag het luikje gesloten!.
Nu was het toch weer even wennen voor hem. Hij deed in begin alleen een pootje door het luik. Toen ben ik achter hem gaan zitten en hem met z’n koppie erdoor geleidt.
Dan weer roepen en klein stukje ham op de rand, zodat hij met z’m kop ver genoeg kwam om het luikje te openen. We zijn nu 5 dagen verder en hij is er al helemaal aan gewend en loopt in en uit.
Dan wat betreft de aanschafkosten: op de site van Petporte worden een aantal verkoopadressen aangegeven. Ik heb er zo’n 7 gebeld in mijn buurt en ben uitgekomen bij een dierenkliniek in Leiden ”Mare dierenkliniek” .
De prijs was € 152,50 . Overigens liggen de prijzen van de Petporte nogal uiteen.
De goedkoopste is € 149.50 ( wordt per post verzonden) oplopend tot wel € 229.= !!
Zo is er een site over de Petporte waar je o.a. vragen kan stellen en je gegevens kan inbrengen dan krijg je i.p.v 12 maanden 18 maanden garantie!. ( deze bevestiging moet ik overigens nog per post ontvangen) maar goed wel zo makkelijk.
Dan nog wat Tips:
Ik heb zelf de woningbouw gebeld daar ik niet zeker was of de plaats waar ik de Petporte eerst wilde plaatsen asbest vrij zou zijn!. Nou maar goed dat ik informeerde, want dat was dus wel het geval. Dus daar kon ik niet in gaan boren en zagen.
Ik heb hem toen in de tuindeur geplaatst en staat nog netjes ook!!!.
Verder heb ik het elektriciteitsdraadje, wat onderopzit, mooi weggewerkt met een opplakbaar plastic gootje ( te koop bij ieder bouwcentrum ) onderaan naar de deurscharnier toe, dan stukje draad overhouden en weer een stukje opplakgoot naar beneden langs de muur.
Zo is het draadje netjes weggewerkt en kan het niet bekneld raken of de kat er mee gaan spelen.
Ik en mijn kat zijn er zo gelukkig mee dat ik er zelfs ( voor de lol) even van dik papier een soort van Circus van heb gemaakt, alsof hij als een leeuw de Arena komt binnen lopen!!!
Haal ik er wel weer af hoor, maar staat wel erg leuk!
Als het lukt zet ik een filmpje hiervan er bij.
Om dus nu even kort te zijn: HET IS EEN ECHTE AANRADER!
Laatst bijgewerkt door
jaggerleeuw op do maart 26, 2009 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt