mijn kitten zindelijk maken

Plaats hier al je vragen over de verzorging van je kat.

mijn kitten zindelijk maken

Postdoor Taffy op di aug 22, 2006 8:39

Sinds vrijdag heb ik er een tweede katje bij. Het is een weesje en ik schat dat ze pas 4 of 5 weken jong is.
Ze went stilaan aan de omgeving en tss haar en mijn eerst kat begint het ook steeds beter te vlotten. Mijn kater springt er wel af en toe op maar dan maakt het kleintje even wat geluid en trippelt dan gewoon weer verder of zit soms zelf achter de kater aan.
Het enige probleem die ik op dit moment zie is dat het kleintje nog niet zindelijk is. Ik lees overal dat het wel vanzelf zal komen en dat ik haar vaak na het eten, spelen en slapen op de kattebak moet zetten maar ze snapt het blijkbaar toch nog niet. Deze morgen heeft ze me wakker gemaakt maar toen ik haar aaide zat ze onder de urine! ik heb de indruk dat ze haar behoefte doet en er dan ook nog eens in slaapt. Wat doe ik verkeerd? (overdag ga ik werken). Hoe lang duurt het voor ze het zal snappen? Kan ik verder nog iets doen

Taffy
Snuffelaar
Snuffelaar

Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 34

Postdoor mdehond op di aug 22, 2006 9:22

De moeder poes geeft altijd het voorbeeld, maar nu die er niet is kan dat niet. Misschien helpt het als je haar op de kattenbak zet nadat de kater is geweest. Zo kan ze alsnog het voorbeeld zien.
Groetjes van Manon en een knuffel van Mika en Luna.

Klik hier en doneer 22ct aan het forum!
mdehond
Dierenforum verslaafde
Dierenforum verslaafde

Leeftijd: 32

Postdoor dierenzot op di aug 22, 2006 9:23

heey,

en de uitwerpselen moet je er amtijd direct uitscheppen he en de bak mag niet bij hun eten staan !

grtjs
{ pas als je echt de mens leert kennen zal je echt de dieren liefhebben }
dierenzot
Speurneus
Speurneus

Leeftijd: 18

Postdoor unionracer op di aug 22, 2006 9:57

Hoe ik het destijds geleerd heb, aan te jong moederloze kittens; is over de kontjes vrijven (met keukenpapier) zodat de behoefte op gang komt, maar dan op de kattenbak.
Dus steeds na het eten, slapen, op de kattenbak zetten, en over het kontje vrijven. Als het eenmaal lukt, krijgt ze het snel door dat het op de kattenbak moet.
* Als je tegen dieren praat, spreken ze met jou en leren jullie elkaar kennen. *
unionracer
Dierenkenner
Dierenkenner

Leeftijd: 35

Postdoor Malie op di aug 22, 2006 15:08

nog een tip:
Voorzichtig graafbewegingen maken met haar pootje in de kattenbak.

katten hebben van nature een 'graafreflex' als ze hun behoefte willen doen, door met hun pootje die beweging in de kattenbak te maken komt dat reflex vaak vanzelf naar boven.

succes ermee!
Nieuw katje adopteren? Kijk eens op http://www.zwerfkat.com!
Malie
Dierenliefhebber
Dierenliefhebber

Postdoor fly op di aug 22, 2006 17:03

Dit klinkt mis. grof maar wij maken katten zindelijk door ze met hun snuitje door de urine te vegen . Zo hebben wij de katten allemaal zindelijk gekregen
:wave:
fly
Dierenfanaat
Dierenfanaat

Leeftijd: 19

Postdoor unionracer op di aug 22, 2006 18:57

fly schreef:Dit klinkt mis. grof maar wij maken katten zindelijk door ze met hun snuitje door de urine te vegen . Zo hebben wij de katten allemaal zindelijk gekregen

Nee Fly dit klinkt niet alleen grof, dit is hardstikke grof!!! En bovendien heeft het totaal geen effect. Dit is al eens vaker gezegd hier.
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening en eigen opvoedmethoden, maar ik vind dit advies echt te ver gaan, krijg de rillingen al over me heen bij het idee dat er mensen zijn die dit gaan uitvoeren. Ik weet zeker dat er diervriendelijkere manieren zijn om dit probleem op te lossen!
* Als je tegen dieren praat, spreken ze met jou en leren jullie elkaar kennen. *
unionracer
Dierenkenner
Dierenkenner

Leeftijd: 35

Postdoor xX_Cindy_Xx op do aug 24, 2006 18:40

je moet der gewoon telkens na het eten enzo en een paar keer op een dag op de bak zetten met der pootjes een graaf beweging maken dan stap ze hetvanzelf wel hebben wij ookbij alle kittens gedaan
Groetjes van de kattten, honden, chinchilla's, konijnen , cavia's, ratten en hamsters.!

R.I.P. Oda, zal je heel erg missen lieverd!.
24-10-06.
xX_Cindy_Xx
Dierenliefhebber
Dierenliefhebber

Leeftijd: 22

Postdoor Masja op do aug 24, 2006 22:17

ik ben het met xX_Cindy_Xx eens zo heb ik mijn kleintjes van nu 4,5 week oud ook zindelijk gekregen binnen 1,5dag heb ze na het slapen en eten op de bak gedaan paar keer volgehouden en het gaat super ik vind niks meer in de doos waar ze in slapen!

Succes
Masja
Speurneus
Speurneus

Leeftijd: 27

Het is gelukt

Postdoor Taffy op vr aug 25, 2006 7:38

Het is gelukt. Ze gaat nu steeds op de kattebak. Ze begint zich al aardig thuis te voelen
Bedankt voor jullie tips!!!
groetjes O:)

Taffy
Snuffelaar
Snuffelaar

Postdoor Annemarie op vr aug 25, 2006 7:44

Wat goed Taffy, dat is al heel snel! =D> Veel plezier met je kleine pluizebolletje.

Fly schreef:Dit klinkt mis. grof maar wij maken katten zindelijk door ze met hun snuitje door de urine te vegen . Zo hebben wij de katten allemaal zindelijk gekregen

En Fly... we zijn hier op een dierenforum, dat betekent dat we dierenliefhebbers zijn. Ik heb je ook al eerder gezegd dat deze methode belachelijk is en dieronvriendelijk. Het zou fijn zijn als je dit niet meer adviseert!
Like onze Facebookpagina! http://www.facebook.com/Dierenforum
Annemarie
Site Admin
Site Admin

Leeftijd: 28

Postdoor liesjelok op za aug 26, 2006 12:38

toen wij een kitten kregen van 3 weken oud ging het van zelf op de bak best raar eiegnijk
liesjelok
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Geslacht: Onbekend
Leeftijd: 19

Keer terug naar Katten verzorging